24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Appels en peren

iPod 4e generatie aanschaffen?

Hoi,

ik ben nog helemaal onbekend met de iPod maar.. Ik kan een 2e handse iPod kopen van de generatie ervoor voor een stuk minder dan de allernieuwste. Ben nu echt van plan om er eentje aan te schaffen maar weet eigenlijk nog niet echt welke. Kan iemand helpe waarom ik voor een bepaald iPod (prijs, enz) moet kieze? Zit er nou echt zoveel verschil in? :roll:

Bijdrager
    Elstar

Een tweedehands 3e generatie iPod? Wat moet je ervoor betalen?

Bijdrager
    My-Pod

Ik zou voor de iPod 4e gen. gaan.. In juni had ik mijn 3e Gen. iPod 20 GB gekocht voor € 400,- kan ik nu net zo goed een nieuwe iPod 40 Gb van kopen.. :cry:

Bijdrager
    tennapel

Er gaan allerlei geruchten dat de 4de generatie iPod allerlei hardware mogelijkheden aan boord heeft om meer te doen alleen muziek afspelen. Niets daarvan is bewezen, het zijn geruchten.

Als je kijkt naar wat het apparaat kan, dan is er helemaal geen verschil: beide spelen even goed zowel AAC als MP3 af, kunnen allebei zowel op een PC of een Mac gebruikt worden en synchroniseren allebei met iTunes.

Het grote verschil tussen beide iPod’s is de bediening en de opbouw van het menu. Daarnaast loopt een 3de generatie iPod maximaal 8 uur op een volle accu en een 4de generatie iPod 12 uur.

Ik heb al enige tijd een 3de generatie en ik kan je vertellen dat het een fantastische muziekspeler is. De 4de generatie is wat dat betreft net zo geweldig.

Bijdrager
    tennapel
    ”My-Pod”

Ik zou voor de iPod 4e gen. gaan.. In juni had ik mijn 3e Gen. iPod 20 GB gekocht voor € 400,- kan ik nu net zo goed een nieuwe iPod 40 Gb van kopen.. :cry:

Ja.. en dan krijg je er geen dock, geen beschermhoes en geen bediening op het snoer bij. Die kostenverlaging is niet ‘zomaar’. En dan nog, de vraagsteler zegt dat hij/zij een tweede hands voor minder aan kan schaffen worden dan de nieuwprijs van een 4de gen. Lezen is ook een kunst.

Bijdrager
    My-Pod

oh sorry dat ik mijn eigen mening er over geef, maar mijn excuses daarvoor :) dat ik het verkeerd gelezen heb :)

Bijdrager
    Appels en peren
    ”My-Pod”

Ik zou dan de 3e generatie voor 300euro krijgen .. die van 40gb dan… is dat slim ?:?

Bijdrager
    My-Pod

Ik zelf vind het wel een goeie prijs. Je krijgt neem ik aan ook de dock enz. incl erbij?

Bijdrager
    Appels en peren
    ”My-Pod”

Ik zelf vind het wel een goeie prijs. Je krijgt neem ik aan ook de dock enz. incl erbij?

Dat wel ja.. maar er zit dan geen garantie meer op

Bijdrager
    My-Pod
    ”tennapel”
    ”My-Pod”

Ja.. en dan krijg je er geen dock, geen beschermhoes en geen bediening op het snoer bij. Die kostenverlaging is niet ‘zomaar’. En dan nog, de vraagsteler zegt dat hij/zij een tweede hands voor minder aan kan schaffen worden dan de nieuwprijs van een 4de gen. Lezen is ook een kunst.

Als je goed kijkt bij de Apple site staat er wel dat je dock erbij krijgt. :) dat is tenminste 1 iets

Maar als het goed is @t appels en peren kan je Applecare aanschaffen. Die geeft dan 2 jaar garantie kost iets rond de 70/80 euro ? Maar hele goede service kan ik zeggen :D

Bijdrager
    iguana9999

Even snel. De prijzen van de 3de gen ipod zijn nu hetzelfde als die van 4gen. Heb zelf gisteren bij dixons een nieuwe 3de gen gehaald (20Gb) voor 330. En dan met garantie etc.
    Oh en ook nog een Dock, remote en hoesje.

Dus als je die 3de gen 2dehands kan kopen voor 300, NIET DOEN. Koop dan een nieuwe voor 30 extra.

Verschil tussen de 3de en 4de gen is alleen nieuwe scrollwheel, menu anders etc.
    Heb voor de 3gen gekozen omdat daar wel een dock etc bij zat. (en de 4gen hadden ze niet :) )
    ——————————
    iPod 20 Gb

$299.00

5.6 ounces
    2.4 x 4.1 x .57 inches
    Apple Earphones
    AC Adapter
    FireWire cable
    USB 2.0 cable
    ——————————
    Dus zonder dock op de store USA. Weet niet wat er op NL staat maar neem aan dat USA goed is (Qua deze info dan 8) )

Bijdrager
    Richie79

What to do, what to do :D 300 euro voor een 40gb 3e generatie iPod is zeker een goeie prijs. Alleen is het wel jammer natuurlijk dat je geen garantie er meer op hebt zitten.

Als je kijkt naar de 4e generatie 40gb dan ben je 439 euro kwijt mits je student bent. Bij Machouse Rotterdam krijg je als student zijnde altijd 6 % korting en af en toe houden ze speciale acties waarbij je 10 % korting krijgt dus dat schilt weer. Bij de Apple store online is het ongeveer 8% als je via de onderwijs store je iPod of andere apple producten aanschaft.

Ik heb zelf mijn 20gb 3e generatie iPod verkocht voor 225 en daarvan een mini gekocht. Ik zou zelf eigenlijk gaan voor de 4e generatie, je bent dan misschien met korting en al 100 euro duurder uit ( ietjes meer ) maar dan heb je in iedergeval de laatste generatie, 1 jaar garantie, clickwheel systeem, dock, en batterij duur van 12 uur inplaats van 8. Je krijgt er alleen geen remote bij als het goed is.

Wat je ook kunt doen is de iPod van 300 euro zonder garantie, apple care ( rond de 80 euro ) er bij nemen voor je iPod want als het goed is kun je op elk moment apple care aanschaffen zodat je in iedergeval een jaartje extra garantie hebt.

Aangezien die al een jaartje oud is neem ik aan, dat betekent ook dat de accu ook waarschijnlijk minder lang meegaat., wat uit komt dat je binnen een paar maanden tijd weer een nieuwe accu er in moeten zetten dat rond de 130 euro kost. Dus daar moet je ook aan denken.

In iedergeval suc6 met je aankoop, en mijn advies is ga voor de 4e generatie:)

Bijdrager
    Elstar
    ”Appels

En dat is een beetje tricky bij de 3e generatie. Er zijn bij een deel van de oudere iPods (ik weet niet of de 3g daarbij hoort, hoop ik niet) problemen met de accu.

”Richie79″

Aangezien die al een jaartje oud is neem ik aan, dat betekent ook dat de accu ook waarschijnlijk minder lang meegaat., wat uit komt dat je binnen een paar maanden tijd weer een nieuwe accu er in moeten zetten dat rond de 130 euro kost. Dus daar moet je ook aan denken.

Nou ben ik toevallig een van die pechvogels die zo’n brakke accu had, maar dat was een iPod uit de eerste reeks. Dat wil nog niet zeggen dat alle iPods binnen anderhalf jaar gerepareerd moeten worden. Er zijn zat 1g iPods die nog met de oude accu werken. Bovendien is de prijs voor die reparatie verlaagd naar €100, dacht ik.

De batterij is in de 4e generatie makkelijker te vervangen en de 4e generatie heeft meer capaciteit (12 uur).

Maar €300 is helemaal geen verkeerde prijs!

Bijdrager
    Richie79
    ”Elstar”
    ”Appels

En dat is een beetje tricky bij de 3e generatie. Er zijn bij een deel van de oudere iPods (ik weet niet of de 3g daarbij hoort, hoop ik niet) problemen met de accu.

”Richie79″

Nou ben ik toevallig een van die pechvogels die zo’n brakke accu had, maar dat was een iPod uit de eerste reeks. Dat wil nog niet zeggen dat alle iPods binnen anderhalf jaar gerepareerd moeten worden. Er zijn zat 1g iPods die nog met de oude accu werken. Bovendien is de prijs voor die reparatie verlaagd naar €100, dacht ik.

De batterij is in de 4e generatie makkelijker te vervangen en de 4e generatie heeft meer capaciteit (12 uur).

Maar €300 is helemaal geen verkeerde prijs!

Klopt ja sommigen gaan langer mee maar ook al neemt ze die van 300 euro, en de accu gaat leeg, 100 er bij, is 400 en eventueel apple care erbij voor de garantie is 480 euro, Kassa ! :D

Bijdrager
    addyboy

Ik heb al zo’n 1 jaar een 3G iPod en er is niets mis met de batterij.. en ik denk niet dat er iets mis zal gaan in het volgende half jaar.. het hoeft namelijk niet. Wat meer info over batterijen wat beter is voor de batterij: http://www.apple.com/nl/batteries/

Bijdrager
    tennapel
    ”Appels
    ”My-Pod”

Ik zou dan de 3e generatie voor 300euro krijgen .. die van 40gb dan… is dat slim ?:?

Als je de dock, het hoesje en de verlengkabel met de bediening op de kabel erbij krijgt, dan is het zeker een goede prijs voor een 40Gb.

Problemen met de accu komt in alle generaties voor, maar dat kan je ook gebeuren met de aanschaf van een nieuwe. Dat is het risico wat je neemt voor die Euro’s minder.

Als je nu een nieuwe 40Gb koopt, dan moet je er zeker nog een beschermhoes bijkopen; ook prijzig.

Bijdrager
    iguana9999

AH wacht het is een 40Gb versie. Dan zou ik er idd even over denken ja. 300 is dan niet veel.
    Ik dacht dat het een 20gb was. Sorry overheen gelezen.

Bijdrager
    Uxmal

Waarom wil je een 40GB? het is de fysiek grootste, dus niet echt lekker dragen (zwaar). Meer dan 20 GB is alleen noodzakelijk als je grote bestanden er op wil zetten of een enorme muziekbibliotheek hebt van wel 700 cd’s.

Kortom 20 GB is denk ik echt genoeg. De bediening van de nieuwste is het beste. De 4-e generatie (nieuwste) 20 GB is de kleinste 20GB ooit. Voor 329 heb je er een. (alleen moet je wel het tasje + dock bestellen, dus komt er nog 2x 39,- euro bij). maar met garantie (met iPod is echt wel eens wat en garantie is echt een must tenzij je geld zat hebt).

Wil je echt een lekker klein dingetje en heb je ca. 50 cd’s, dan heb je zelfs aan de iPod mini genoeg. Handig klein, licht. Speelduur is 8 uur. De nieuwste grote iPod speelt ca. 12 uur. De 3-e generatie is ca. 6-8 uur speelduur. De mini is verder erg degelijk qua ontwerp en minder kwetsbaar.

Ik vind de 40 GB persoonlijk monsterlijk groot en alleen voor mensen die hem echt nodig hebben.

Succes!

Bijdrager
    Richie79

Das waar ja, ik heb de 3e generatie iPod 40gb in me handen gehad en ik vind hem een stuk minder mooi dan de 20gb omdat die zo dik overkomt. Ik had zelf de 20gb en die zit veel lekkerder in je handen.

Bijdrager
    Appels en peren

dank voor alle adviezen :) Ik ga deze week nog de 4e generatie nemen.. Het bedrag van 300 euro was zkr aantrekkelijk maar geen garantie (pakketje 80euro) en ook geen accesoires (dock enz) dus dat was wel minder.. ondanks het 40 gb is.

4e generatie iPod 20 gb is binnenkort van mij :mrgreen: Genoeg om op te slaan , en ook niet te groot en lekker in de hand. :o

Bijdrager
    Richie79

Good choice:) Veel plezier er mee alvast

Bijdrager
    moodjoo
    ”Uxmal”

Waarom wil je een 40GB? het is de fysiek grootste, dus niet echt lekker dragen (zwaar). Meer dan 20 GB is alleen noodzakelijk als je grote bestanden er op wil zetten of een enorme muziekbibliotheek hebt van wel 700 cd’s.

Ik vind de 40 GB persoonlijk monsterlijk groot en alleen voor mensen die hem echt nodig hebben.

Ik heb zelf een 40GB en ik vind die perfect qua grootte. Creatives, die zijn pas monsterlijk groot. Zoveel verschil zit er trouwens niet tussen een 20 of 40 versie. En zwaar om te dragen? Je hangt toch niet krom van het gewicht van zo’n iPod 40GB.:?
    Ik steek iedere dag m’n iPod in m’n broekzak en ik voel er niets van. Zowel qua grootte als gewicht heb ik er totaal geen last van.

Bijdrager
    Uxmal
    ”Appels

dank voor alle adviezen :) Ik ga deze week nog de 4e generatie nemen.. Het bedrag van 300 euro was zkr aantrekkelijk maar geen garantie (pakketje 80euro) en ook geen accesoires (dock enz) dus dat was wel minder.. ondanks het 40 gb is.

4e generatie iPod 20 gb is binnenkort van mij :mrgreen: Genoeg om op te slaan , en ook niet te groot en lekker in de hand. :o

Apple care voor 80 euro kan je dacht ik alleen aanschaffen als je dat binnen de eerste garantieperiode doet en aanmeldt binnen die periode. Dus als er geen garantie meer op zit dan kun je volgens mij ook geen apple care er op nemen. Tenminste zo heb ik het begrepen. Voor wie dat wil weten check het even bij Apple. Dus als je tweedehands iets koopt terwijl de normale garantie verlopen is en denk “ik kan nog garantie kopen” vraag ik me dat af.

:? Succes met je keuze en ik denk dat de 20GB 4-e G een goede keuze is.:wink: En die 40GB is zo mega groot vind ik:roll:

Bijdrager
    My-Pod

Alvast veel plezier met je 20 Gb iPod :lol: :lol:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.