23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    ipod kapot

ipod 4 g kapot

hey

Ik heb een Ipod 4de generatie.
    Op vakantie was mijn Ipod kapot gegaan en toen ik thuis kwam en ik sloot mijn Ipod aan de computer
    kwam er een venster met daar op een uitroepteken met de tekst:
    Schijf plaatsen
    De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen.
    Toen kon ik kiezen: Initialiseer… Negeer of Verwijder media
    Ik heb initialiseer gedaan en toen ging het programma Schijfhulpprogramma aan toen selecteerde ik mijn Ipod en toen heb ik herstel volume gedaan maar zonder succes want de computer kon hem nog steeds niet lezen.
    ik heb de Ipod al meerdere keren gereset en bij de Ipod Updater herstel gedaan maar ook zonder succes.
    Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen zodat ik weer lekker muziek kan luisteren.

Bijdrager
    ragoooon

Ik veronderstel dat je over een mac beschikt, doordat je het over schijfhulpprogramma hebt.
    Probeer hem eens volledig te formatteren met schijfhulpprogramma, helpt misschien, en anders tja is hij ten dode opgeschreven.

Bijdrager
    Nikita

Vergeet de iPod Updater niet d’r overheen te halen, anders mist de iPod z’n besturingssysteem.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”ipod

ik heb de Ipod al meerdere keren gereset en bij de Ipod Updater herstel gedaan maar ook zonder succes.

:innocent:

————-
    Kan je precies eens vertellen hoe je iPod kappot is gegaan?

Bijdrager
    Nikita

Ik bedoel na dat ‘ie ‘m geformatteerd heeft…

Bijdrager
    ipod kapot

Op vakantie was het erg warm toen liep mijn Ipod steeds vast.
    Toen heb ik hem 3x achter elkaar gereset en toen waren al mijn liedjes er af.
    Wanneer ik thuis kwam kon de computer hem niet meer lezen.
    Daarna heb ik van alles geprobeert ik heb al een aantal keren de fabrieks instellingen geherstelt maar dat helpt helaas ook niet.

Bijdrager
    ipod kapot

Hoe formateer je je Ipod eigenlijk

Bijdrager
    ragoooon

Met schijfhulpprogramma, de schijf (iPod) selecteren en dan wissen selecteren en dan kan je instellen welk formaat je wil enz…

Bijdrager
    Nikita

Elektrische apparaten kunnen inderdaad nog zo goed tegen warmte. Ik geloof dat de iPod officieel niet eens gebruik mag worden boven de 35 graden (correct me if I’m wrong, though…). Misschien dat het helpt om het ding even een paar dagen met rust te laten. Anders heb je misschien gewoon pech en heeft ‘ie de vakantiehitte niet overleeft.

Bijdrager
    miss piggy

ook mijn ipod lijkt het begeven te hebben ik krijg ook de melding dat mijn mac de schijf niet herkent, het formatteren en opnieuw updaten heb ik al meerdere malen gedaan, maar hij blijft weigeren.
    als ik opnieuw de update draai geeft hij halverwege een foutmelding. ik word hier niet goed van want ik kan niet zonder, overigens is bij mij de ellende ontstaan nadat ik via een andere mac handmatig wat extra nummers op mijn ipod heb gezet.
    Ik blijf hopen dat er iemand een oplossing weet

Bijdrager
    Nikita

Ik heb een 2 jaar terug een 3G iPod gehad waarvan de hardeschijf vrij snel overleed, ding liep altijd vast en bleef daarna in een reset-loop hangen. Toen maar een nieuwe gekocht die het nog steeds prima doet (nu zo’n 1,5 jaar – tis een mini).

Bijdrager
    ipod kapot

Ik ben vanmiddag naar de Machouse gegaan en daar hebben ze de Ipod even nagekeken en mijn Ipod blijkt helemaal kapot te zijn. De reperatie is bijna even duur als een nieuwe Ipod Video 30gb en ik denk dat ik dan ook maar een Ipod Video ga kopen.
    Nog bedankt voor al jullie adviesen.

Bijdrager
    Nikita

Ja da’s het linke bij reparatie, dat je door het uurloon van zo’n reparateur aan de nieuwprijs uitkomt. Beetje onzin natuurlijk…

:)

Bijdrager
    miss piggy

ik heb vandaag de machouse gebeld en zou er morgen heen gaan, ik denk dat ik mij de rit kan besparen, want onze problemen zijn exact hetzelfde, ze hebben nog een mini in de uitverkoop zag ik

Bijdrager
    Funky

nieuwe HD een mogelijkhied…. Anders surf hier ff heen —>

http://www.ipodreparatie.nl/

Bijdrager
    ipod kapot

IPOD WERKT WEER
    Na alle goede tips en aanwijzingen geprobeerd te hebben deed hij nog steeds niks,
    mijn vader kwam vanavond thuis en vertelde dat hij zijn designjet, waar gisteren een monteur bij was die vertelde dat hij niet meer te repareren was, door er een schop tegen te geven gerepareerd heeft (hij print weer als nieuw). Ik vroeg kijk dan ook eens naar mijn Ipod, hij heeft hem geshaked (vast gehouden en er aan de onder kant een harde tik op gegeven aan de kant waar de dock conector zit) vervolgens geherstelt in de IpodUpdater, en hoera hij doet het weer.
    geen garantie dat het bij iedereen werkt maar ik ben iniedergeval blij dat hij het weer doet.
    Nogmaals bedankt voor al jullie goede tips mischien hebben jullie hier ook wat aan.

Bijdrager
    ragoooon

Heeft bij mij ook al gewerkt, heeft denk ik iets te maken met de harde schijf.
    Bij mij kwam er steeds zo een dode smiley op en zelfs de computer zag hem niet meer, alles geprobeerd en dan uiteindelijk mee tegen de muur liggen meppen en voila gemaakt :) .

Bijdrager
    djolien

heeeij

mijn ipod nano is vandaag dnek ik kapot gegaan…
    ik was op school en me cola lekte en me ipod zat er in.
    ik merkte dat me tas lekte en ik keek en zag me cola open en me ipod nat ik gel;ijk droog maken maar hij deed heel erg raar dan weer aan dan weer uit een vlek in het beeld(dat trok even later weer weg) en hij gaf een soort batterijtje aan. hij werd ook 1 x heel erg warm en heb ik lopen blazen en koelde hij af.
    hij was uit.
    toen ik thuis was ben ik gelijk naar boven gegaan en me lader gepakt en kijken of tie wouw opladen ik kreeg het apple icoontje in beeld ik dacht: gelukkig… maar nee het beeld bleed donker (geen licht) en even later ging tie weer uit,aan,uit,aan en kreeg ik in beeld een ipod met een treurig gesichtje en een kruisje en hij viel weer uit. ik stopte hem in me computer kijken of tiej daar op reageerde maar dat deet tie niet hij pakt hem nu nog steeds niet op me computer en hij gaat ook niet aan…..
    wat moet ik nu doen???? hij is maar pas 6 weken oud iets je ouder misschien 7 weken dus jaah ik wil egt heeel graag dat tiej het weer gaat doen!!! ik hoop dat jullie iets weten…

groetjes djolien(14)

Bijdrager
    ragoooon
    ”djolien”

heeeij

mijn ipod nano is vandaag dnek ik kapot gegaan…

Je hebt denk ik het slechte gedaan wat je kon doen, en dat is je iPod verbinden met je computer, dit kan (doordat de iPod vochtig was) kortsluiting veroorzaken. Je kan altijd teruggaan naar de winkel en hem laten maken, hopelijk valt dit onder je garantie.
    Enige andere oplossingen zie ik niet echt.

Bijdrager
    Nikita

Cola is nog erger dan water. Ik bedoel, kijk maar wat het doet als je d’r een koperen muntje in mikt en een paar uurtjes laat liggen. Dat bijt helemaal uit… Arme iPod in dit geval dan, en reken maar niet dat dit onder garantie valt.

Bijdrager
    djolien

oke bedankt;)

ik ga wel evennaar de winkel kijken wat ze daar zeggen
    bedankt voor de reacties;):)

Bijdrager
    Nikita

Reparatie is vaak nog duurder dan een nieuwe als het niet onder garantie kan worden gemaakt. Maarja, wijze les om nooit meer mp3-spelers of iets dergelijks bij drinken te leggen :wink:
    Anders in je jaszak ofzo, een Nano in je broekzak schijnt ook geen goed idee te zijn… :P

Bijdrager
    miss piggy

ik kan shaken wat ik wil mijn ipod blijft een dood ding, heb dus maar een nieuwe mini gekocht

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.