15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iErik

iPod (30GB) levensduur batterij

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier :) en ik heb klein probleempje.

Ik wil een iPod 30GB Video kopen, maar ik heb o.a. op Kieskeurig.nl gelezen dat de batterij maar een paar uur meegaat, en dat je om toch een aardig compleet pakketje te hebben veel accesoires erbij moet kopen, zoals een adapter. Klopt dit? Het is voor mij aardig veel geld, en ik heb geen zin om elke keer terug te moeten naar de winkel met een klacht want de dichtsbijzijnde Apple winkel is 35 kilometers hier vandaan…

Alvast bedankt,

iErik :wink:

Inactief
    Anoniem

De batterij gaat (ong) 14 uur mee voor muziek en (ong) 3,5 voor video.

En ja inderdaad moet je nog een adapter kopen (je kan wel opladen via usb)
    van 29,- maar er bestaan ook alternatieven ( 12,5,-)
    Ook met powerd usb hubs werkt het!
    zie : http://www.macstuff.nl/product_info.php?cPath=31_1193_1199&products_id=2131&osCsid=a5db1bc3355c4be58d3309764b50d770

Bijdrager
    iJoost

Er is gewoon een USB-kabeltje bij. Dus als je een USB-poort op je computer hebt van hte type dat stroom kan leveren, dan heb je verder geen Dock of netspannings-adaptor nodig.

Bijdrager
    tommy666

elke USB-poort dus:D

Inactief
    Anoniem
    ”tommy666″

elke USB-poort dus:D

2.0 …

Bijdrager
    tommy666

weer iets bijgeleerd:D

Bijdrager
    iJoost

Zeker niet elke USB-poort. En bij mijn weten zegt 2.0 strikt genomen alleen iets over de maximale snelheid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Dus ik hou het gewoon even bij wat Apple er zelf over zegt:

iPod nano en de vijfde generatie iPod kunnen worden geladen via high-power USB of FireWire, maar moeten via USB met iTunes gesynchroniseerd worden.

Bijdrager
    iErik
    ”iWordfreak”

De batterij gaat (ong) 14 uur mee voor muziek en (ong) 3,5 voor video.

Is dat uit eigen ervaring of van de website? Want op de website staat 14 uur, maar ik heb op kieskeurig.nl klachten gezien van mensen die maar 6 à 7 uur haalden : / . Iedereen voor de rest bedankt voor de tips! :)

Inactief
    Anoniem

Van de website :wink:

Mijn iPod nano zou ook 14 uur moeten halen en ik vind dat hij dat toch (bijna) haalt.
    Ik heb hem nu een jaar en dat verminderd toch .

Bijdrager
    iErik

Ja, maar dat is een nano, die heeft geen harde schijf. Ik denk dat een gewone iPod video minder lang met een batterij doet dan een nano. Is er iemand hier die een iPod video (30GB) heeft?

Bijdrager
    Buzz

Ja, ik heb een 30 GB iPod video, en die heeft gelukkig ook een veel grotere batterij dan een nano. Maar ik heb geen idee hoe lang hij precies met een batterijlading doet, want ik gebruik hem meestal gewoon aangesloten op de stroom op mijn werk. Alleen onderweg of soms thuis gebruik ik hem op de batterij. Maar dan houd ik de tijd niet met een stopwatch bij. Als je dat soort tests wil lezen dan kan je het beste even op iLounge zoeken.

Ik heb in ieder geval niks te klagen. Ik heb hem nu een jaar en heb er al heel veel plezier van. De batterij doet het vele malen langer dan die van de 3e generatie iPod die ik hiervoor had. Voor muziek gaat hij in ieder geval lang genoeg door om er de hele dag mee op stap te kunnen. Als je er spelletjes mee gaat spelen en videos bekijken is hij na een paar uurtjes op.

Als batterijduur zo belangrijk voor je is dan moet je gewoon de mp3-speler kiezen die wat dat betreft de beste specs heeft. Bij elk merk kan het voorkomen dat je er eentje uit een slechte partij te pakken krijgt. Dat is vervelend, maar de kans is klein en daar heb je garantie voor. Slechte ervaringen van een klein percentage van de iPod eigenaren is niet iets om op af te gaan. Omdat er 5 keer zoveel iPods worden verkocht dan andere mp3-spelers zul je ook 5 keer zo veel slechte ervaringen tegenkomen.

Bijdrager
    iErik

Okee dan, bedankt Buzz_D. Ik kijk wel even op iLounge

Bijdrager
    herci

de mijne is 3 maanden oud en heeft nooit meer dan 8,5 uren meegegaan… :sealed:
    dwz GEEN VIDEO, blacklight op 2 sec, slechts om het uur scrollen naar een ander album, geen spelletje, er niet mee rondlopen, equalizer af… en normaal mp3 formaat….

it sucks!! :cry:
    had beter een creative gekocht…leugenaars…

Bijdrager
    Esquare
    ”herci”

it sucks!! :cry:

Je hebt garantie: maak er gebruik van en loop niet te jammeren.

Bijdrager
    tommy666

als zo goed als iedereen er geen problemen mee heeft en zo goed als de vooropgestelde tijden van apple haalt,denk je niet dat er iets mis is bij JOUW iPod?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.