7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

iPod 2G op MacBook Air aansluiten? Kenda?

Hallo allen,

Vandaag vond ik mijn oude tweedegeneratie-iPod terug. Beestje doet het nog best, zelfs de batterij valt niet tegen; maar aansluiten op mijn huidige Macbook Air gaat natuurlijk niet meer met die FireWire 400-stekker. Heeft iemand een suggestie om het ding toch nog te kunnen synchroniseren?

Bijdrager
    TheBigZ

http://store.apple.com/nl/product/MD464ZM/A/apple-thunderbolt-naar-firewire-adapter

Met de Apple Thunderbolt-naar-FireWire-adapter sluit je gemakkelijk een FireWire-apparaat aan op je Mac met Thunderbolt. Deze kleine en compacte adapter kan worden aangesloten op de Thunderbolt-poort van je Mac. Zo krijg je een FireWire 800-poort die tot 7 W stroom levert aan randapparatuur met busvoeding, zoals harde schijven en audio-apparaten.

Bijdrager
    Luigi_Stef

Let op met het aansluiten/updaten van die ipod! Ik heb hier denk ik identiek dezelfde liggen! die blijft steeds hangen bij het afspelen wanneer ik hem aansluit op een externe dockings station/muziekspeler (logitech). het trad op toen ik hem update’te. Ik weet dat dit niets te maken heeft met jouw vraag maar wil je toch even waarschuwen.

On topic:
    Je kan ook een usb-30pins connector (bvb van je iphone) aansluiten zodat je wel kan muziek overzetten. Ik dacht wel dat opladen niet lukte wanneer je hem aan de mb hangt via usb maar ik laadde hem eerst op en verbond hem daarna met itunes via usb.

Veel succes met je old school ipod;)

Ps is het deze:

Geblokkeerd
    Anoniem

Dank TheBigZ, ik wist niet dat dat ding bestond! En Luigi_Stef, hij is nog een generatie ouder dan die.

Geblokkeerd
    Anoniem

De Thunderbolt-FireWire 800 adapter werkt natuurlijk niet direct met je iPod, want die heeft FireWire 400. Zie hier het prachtige resultaat dat je uiteindelijk krijgt met een 800-400 adapter ertussen (jaja, ik had het nog liggen):

Apple at its finest.

Geblokkeerd
    Anoniem

Jippie. Ik verheug me er nu al op:-?

Geblokkeerd
    Anoniem

Inmiddels heb ik zelf ook weer een iPod 2G, ga hem direct even synchroniseren:lol:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.