11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MeesterPietje

Ipod 1.1 updater software – volledig wissen schijf ipod?

Vandaag kocht ik o zo vrolijk de nieuwe ipod radio remote.

De verkoper vertelde mij dat ik hiervoor Ipod 1.1 software moest installeren,

Maar dat hierbij wel eerst volledig de harde schijf gewist werd.

Klopt dit ?
    Heeft iemand hier ervaring mee ?

Want ik zie er wel tegenop. Ik heb van allerlei waardevolle spullen erop gezet, die niet zomaar even
    via itunes te syncen zijn.

Bijdrager
    Nikita

Zeker een verkoper van Dixons… :?
    Je kan ‘m ook gewoon bijwerken, dan wordt er niks gewist. Soort upgrade dus.

Bijdrager
    Elmo1608
    ”MeesterPietje”

Want ik zie er wel tegenop. Ik heb van allerlei waardevolle spullen erop gezet, die niet zomaar even
    via itunes te syncen zijn.

Ik zou als ik jou was hier wel ergens een backupje van maken. Wie weet loopt je iPod-firmware een keertje in de soep en dan ben je al je data kwijt.

Moderator
    unSOUND

Zoals Nikita al zegt, met bijwerken wordt niks gewist. Alleen als je voor de optie “herstel” kiest wordt je schijf gewist, maar zelfs dan krijg je nog een waarschuwing.

Bijdrager
    jay.eye.em

Goeie actie, van Dixons :?

Bijdrager
    Kierk

Dus ik mag er van uit gaan dat bij het upgraden niets verloren gaat op mijn iPod, ook al draai ik iTunes onder Windows? Ik meen me te herinneren dat ik hier al gelezen heb dat het ook wel verkeerd kan gaan…?

Bijdrager
    Roesch

als je ipod HD windows geformateerd is, kun je niet updaten, alleen herstellen. en bij herstellen gaat de hele schijf leeg.
    maar je hebt je muziek toch gewoon in itunes en bestanden kun je op een vaste schijf ‘parkeren’.

of als er andere muziek op je ipod staat even van die software zoeken die het mogelijk maakt muziek van de ipod naar een computer te halen. (staan een lijst handige ipod software bovenin dit topic)
    succes

Bijdrager
    Kierk

Ja, dat is net het probleem, dat er veel meer muziek staat op mijn iPod… zo’n 60GB kan veel meer aan dan mijn laptop. Maar ik vind het toch vreemd dat daarom alles ook gewist moet worden.

Bijdrager
    Roesch

als je ipod schijf windows structuur heeft zou je misschien vanaf een XP machine kunnen updaten ipv ‘herstellen’ (want herstellen = wissen en opnieuw laden)

weet een windows ipod gebruiker dit?

Bijdrager
    Kierk

Daar weet een windows-gebruiker helemaal niets van.

Bijdrager
    Kierk

In elk geval, en in tegenstelling tot bovenstaande berichten, kun je wel degelijk updaten vanuit Windows, zonder verlies van gegevens op je iPod!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.