5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Applemoes

iPix ervaringen

Heeft iemand ervaring met het iPix programma, dit is de Quicktime tegenhanger van het beroemde VR systeem, werkelijk een prachtig simpel Apple programma om 360 graden beelden te maken, foto`s te stitchen enz.
    iPix moet ik gaan gebruiken voor de makelaarssite Funda,(helaas) maar het prgramma heeft als eerste grote nadeel dat je het voor een jaar “koopt” voor 900 dollar en dan nog elk jaar 700 dollar kan aftikken, ook lees ik iets over “keys” die je kunt/moet kopen a 15 dollar ( zou dat per filmpje nodig zijn?)

Buiten dat werkt het programma ook niet echt lekker ( de evalution versie )

Een ander programma is niet mogelijk omdat de Funda site dat niet ondersteund…

Bijdrager
    Kraid

Is Stitcher niks voor je. Die exporteert naar QuicktimeVR en Shockwave.
    Ik heb ooit eens met de Windowsversie gespeeld en vond het een erg makkelijke app.
    Het resultaat is bere professioneel.

Dat je 700usd per jaar voor iPix betaald is belachelijk
    Zelfs voor zakelijke doeleinden moet je als developer dit soort toko’s niet aanmoedigen. laat ze hun software in hun aars steken

http://www.realviz.com/products/st/

Bijdrager
    Applemoes

Stitcher is inderdaad erg mooi, ook perfect om pano`s mee te maken, maar helaas de NVM/Funda site accepteert alleen maar iPix, slechte zaak vind ik persoonlijk, da`s net zoiets als 98 % van de wereldbevolking te dwingen met één bepaald computer OS te werken…….., daar moet je toch niet aan denken, mensen wil toch de vrijheid hebben om te kiezen………( dacht ik)

Bijdrager
    Kraid

ah, ik snap het beter nu. Ipix is ook een extensie (wat een lijers).
    Ik dacht eigenlijk dat het alleen om software ging.
    Ik vond hier een tabel met VR apps http://www.panoguide.com/software/fileformats.html

Googlen naar een ipix converter of zo geeft ook niks bruikbaars

Bijdrager
    Applemoes

Da`s mooi k**

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.