7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    olfpouw

iPhoto/iDVD fotoshow project branden met Toast van Roxio

Beste Mensen,

ik heb onlangs een fotoshow gemaakt in Iphoto en wilde deze branden met Idvd, op zich ging dit prima maar de scherpte die ik op mijn Imac had was in de verste verte niet te vergelijken met de veel mindere kwaliteit die ik op mijn full-hd tv scherm had. Ik brand op de beste kwaliteit met een slecht resultaat helaas. Volgens mij valt hier niets aan te doen, toch ? Ik wil de foto show nu graag branden met Roxio Toast 11 voor de Mac maar weet niet of dit mogelijk is en hoe dit moet. Project is op de Mac opgeslagen.

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij ?

Groet,
    Olf

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt een 21.5 (?) inch scherm met een resolutie van 1920 x 1080.

En je hebt een 32 of 40 (? of nog groter) inch scherm met diezelfde resolutie.

In verhouding heb je op je TV dus véél minder pixels tot je beschikking: dus… minder scherpe foto’s.

Bijdrager
    JBStudio

Hou er rekening mee dat een DVD nooit meer dan 720×576 pixels kan vertonen. Daarbij vind ik de compressie direct vanuit iMovie behoorlijk belabberd. TENZIJ ik er eerst de film exporteer en dan brand. Vraag niet waarom, maar ik heb meerdere dingen getest en direct vanuit iMovie is WAARDELOOS. Ik weet dat je het over iPhoto hebt, maar daar kan je ook DIRECT branden en exporteren, dus misschien gaat hierbij het zelfde verhaal op. Proberen kan je het in ieder geval!

Bijdrager
    KarelWillem

…Hou er rekening mee dat een DVD nooit meer dan 720×576 pixels kan vertonen.

Ja, dat is waar.

En vergelijk dat dan eens met die 1920 x 1080 in full HD.
    Vooral voor stilstaand beeld is dat een behoorlijk verschil.

Bijdrager
    olfpouw

Beste Mensen, hiervoor had ik het programma Photodex voor Windows en die zorgde er volgens mij voor dat de foto’s werden ge-upscaled. Hierdoor kwamen ze in hoge resolutie en beeldvullend op mijn tv. Ik heb toast it 11 titanium ook maar die kan dit ook niet. Misschien als ik de PRO versie neem. Ik wil dus gewoon een fotoshow maken en hier wat muziek aan toevoegen. Er is toch wel ergens een programmaatje te koop die dit moet kunnen ?? Hoe doen alle andere Apple vrienden dat dan ?? Groetjes, Olf

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe doen alle andere Apple vrienden dat dan ??

Exporten in full HD.
    En afspelen met je Apple TV 2 of 3?

Of een Blu Ray van maken?

In ieder geval geen DVD van branden.

Bijdrager
    ID48

Hoe krijg ik een foto-voorstelling dat bewerkt is in iphoto op een dvd gebrand. Als ik op de voorstelling in de bibliotheek ga en op de rechter ‘muis’ druk kan ik het alleen naar: sorteer, dupliceer of verwijder diavoorstelling gaan en als ik naar ‘finder’ ga krijg ik opties als open, verwijder of naamswijziging.
    Wanneer ik een project in imovie wil importeren, pakt het de album of map niet. Hoe kan ik verder om mijn dia- en filmvoorstellingen op een dvd te kunnen branden????

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.