8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iPhoto5 exporteert origineel; niet bewerkte foto.

Misschien zie ik iets over het hoofd maruh…

Wanneer ik in iPhoto een afbeelding bewerk (bijv. kleurtinten) en die dan exporteer, dan exporteert hij het origineel en niet de bewerkte versie.

Kan ik alleen bewerkte foto’s bekijken iPhoto en ze nooit exporteren? Moet dan toch foto’s bewerken in Photoshop?

Of mis ik een instelling ergens? :?

Bijdrager
    a la Mac

[command]+S;)

Inactief
    Anoniem
    ”Ć 

[command]+S;)

Grapjas. Daar kom ik niet verder mee.

Bijdrager
    Guido Cornet

in je iphoto library staat een map met de orginelen en een map met de bewerkte foto’s. Weet het zo ff niet meer hoe hij heet, omdat ik ilife 06 gebruik.

Bijdrager
    MacTS

Het probleem is mij ook wel eens overkomen, maar door mijn eigen schuld. De juiste werkwijze is als volgt: als je een foto in iPhoto bewerkt vergeet dan daarna niet op de grote knop rechtsbeneden ‘Gereed’ te klikken. Daarna zijn de bewerkingen vastgelegd en kun je de bewerkte versie exporteren. Easy dus.

Bijdrager
    153957

Sleep de foto gewoon uit je library/album naar de finder, dan pakt die wel de bewerkte

Bijdrager
    hatser

Ik heb het probleem met een paar foto’s (eigenlijk scans). De meeste worden netjes in de bewerkte versie geĆ«xporteerd, een paar niet. Ook teruggaan naar het origineel en de bewerkingen opnieuw toepassen werkt niet.

Heeft iemand een suggestie?

Bijdrager
    hatser

Nog sterker. Als ik toon bestand gebruik, kom ik in de map met de bewerkte plaatjes uit die serie. In die map staat een kopie van het origineel en in iPhoto laat ie toch duidelijk een bewerkte versie zien. Dit alleen voor 3 van de 12. Ik snap er niets van….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.