14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

iPhoto06: Fotoboek bestellen

hoi iedereen,
    ik heb de zoekfunctie (en ja, ook google) gebruikt, maar kom er nog niet helemaal uit. Ik wil namelijk een fotoboek bestellen (trouwerij van m’n zus) en wil graag eerst zeker weten hoe ik dit het beste kan doen. Ik kwam er net bijvoorbeeld al achter dat het bij 05 nodig was om de dpi op 300 te zetten, maar is dit bij 06 ook nodig om een perfect resultaat te krijgen? Zijn er andere dingen waar ik nog rekening mee moet houden? En… hoelang duurt het gemiddeld voor ik hem in huis heb, is dat nog steeds zo’n 7รก8 dagen?

Alle info = welkom:)

J.

Bijdrager
    Dorkiban

Hallo,
    met ’06 hoef je hem niet op 300 dpi te zetten, dat staat hij al per default. Ik denk dat het bij mij in totaal een goede 2 weken duurde voordat ik mijn boeken had. Overigens heb ik nu zowel de harde kaft als de zachte kaft gehad, en ik zou je zeker de harde aanbevelen. Die is echt veel mooier en luxer.

Bijdrager
    Berend

Ik heb 1.5 maand geleden de harde binnen gekregen en heb daarvoor al eens een zachte besteld.
    Ik heb alleen wel met de harde dat de pagina’s niet echt goed vast zitten…. er zijn 2 pagina’s die loslaten.. en voor een boek van 85 euro vind ik dat wel erg jammer..

Bijdrager
    Nickel

Ik heb pas nog een fotoboek besteld, hier een paar van mijn bevindingen:

* de kwaliteit van de boeken is nog steeds niet optimaal. Ik heb hier in het verleden ook al eens over gepost en toen kreeg ik antwoorden dat je voor dat geld geen perfect boek kon verwachten. Met iLife 06 werd een betere kwaliteit boeken beloofd dus ik heb het nogmaals geprobeerd. Ik denk dat als je echt voor super-top-kwaliteit wil gaan, je beter naar een of andere professionele drukker kunt gaan, maar als je het af en toe even aan het bezoek wil laten zien is de kwaliteit goed te doen.
    * toen ik vorig jaar een boek besteld had duurde het ongelofelijk lang. Ik weet niet of ik toen pech had of dat ze het slecht geregeld hadden maar dit probleem is opgelost. Ik had mijn boek een week na bestellen binnen. Dit is dus goed te doen.
    * ik geloof dat dat verhaal met de dpi op 300 zetten ook niet helemaal klopte, aangezien de boeken toch op 150 dpi geprint werden. Ik heb het vorig jaar met mijn andere boek geprobeerd maar ik vind de kwaliteit van mijn nieuwe boek toch beter, terwijl ik helemaal niet met dpi instellingen heb geknoeid.

Ik heb trouwens beide keren de grootste met slappe kaft besteld.
    Succes ermee.

Bijdrager
    dbi

Gewoon een mooi album maken in Iphoto. Een PDF van bakken ( wel een goede ) en ze overleggen met Colorworks in Den Haag. Afwerking is iets anders maar net zooi mooi en goedkoper.

Succes!!

Bijdrager
    bassbug

Heb pas 1 boek besteld, met harde kaft.

* Het is zeker leuk, maar niet goedkoop.

* Kwaliteit (met iPhoto 5 gedaan) is zeker niet super: kwaliteit foto’s, boekwerk zelf. Apple kwaliteit is het zeker nog niet.

* Het is wel super makkelijk en leuk om het te maken.

* Het ziet er niet echt stevig uit, denk dat de pagina’s los komen als je het intensief gebruikt.

Mijn conclusie?
    Het is een geintegreerd verhaal (alles achter je Mac), maar aan het eindproduct kan zeker worden verbeterd.

Bijdrager
    svan

Heb eigenlijk niets dan lof over mijn 26-pagina fotoboek met zachte kaft. Mooi afgewerkt, mooie afdrukken, en ik had em (7 stuks) binnen een week in huis. Overigens, wat betreft die dpi; je kunt ook met lagere kwaliteit werken, maar iPhoto geeft zelf al aan dat de resolutie te laag is. Zo heb ook ik 640×480 foto’s verwerkt in het boek, je zult dan echter alleen kleine foto’s (dus 16 op een pagina) kunnen gebruiken, anders is het korrel troef. Neem aan dat dit wat betreft lagere dpi-waarden ook opgaat.

Bijdrager
    Jpunt

ok, dus de ervaringen lopen toch een beetje uiteen zie ik.. Ik zal het nog eens overleggen, maar in ieder geval bedankt voor de reacties! (tot nu toe)

Bijdrager
    magic-with-mac

Heeft er iemand recentelijk nog ervaringen met de kwaliteit van de harde kaft?
    En is het echt zo dat bij iPhoto ’06 de fotos al ingesteld staan op 300 dpi?

Bijdrager
    pelpinda
    ”dbi”

Gewoon een mooi album maken in Iphoto. Een PDF van bakken ( wel een goede ) en ze overleggen met Colorworks in Den Haag. Afwerking is iets anders maar net zooi mooi en goedkoper.

Succes!!

Wat betaal je daar dan? Ik zie op hun site alleen al staan dat ze ca. 10,00 vragen voor opstartkosten bij een PDF, maar wat het kost voor inbinden etc. staat er niet bij? Kun je volledige specifciatie geven?

Bijdrager
    Gijs

Net gisteren mijn fotoboek binnengekregen en ik ben daar heel tevreden over. Het is met slappe kaft en ik kan me voorstellen dat de grote met harde kaft kwalitatief anders overkomt omdat die natuurlijk hogere eisen stelt aan de foto’s en het inbinden. Maar dit ziet er prima uit.

Bijdrager
    pelpinda

Ik heb het er toch ook maar op gewaagd en gelijk goed ook. Gisteren een album van een vakantie van 66 pagina’s!!!! besteld. Kost wat en hopelijk heb ik dan ook wat!!!

Nu nog 7-10 WERKdagen wachten en dan….. zal ik een berichtje hier weer posten.

Bijdrager
    pelpinda

Jawel…. eergisteren is hij binnen gekomenn en… hij is werkelijk adembenemend!

Super mooi geworden. Het thema dat we voor het fotoboek gekozen hadden was reizen. Van alle indelingen een pagina gemaakt en de (66) pagina’s met een volledige foto zijn oooooo zo mooi!!!

Ik kan het niet genoeg benadrukken, het is een hoop geld, maar je pakt het zeker weer eens vaker om weer naar te kijken!!! :D :D :D :D

Bijdrager
    andre-nl

maar DE vraag wat kost zo iets ? want als ik op mijn iphoto 6 kosten indruk dan krijg ik een foutmelding op de apple site en krijg ik een standaard pagina.

maar wat moet ik verwachten wat kost nu een fotoboek met harde kaft
    wat kost hij met zacht kaft.
    en dan gaan we van zeg 60 tot 100 foto’s uit ??

Andre

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.