4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    vishaakje

iPhoto Yosemite verstuurd geen foto's

Vreemd probleem bij een spiksplinter nieuwe iMac retina voor mijn moeder: apple mail verstuurd normaal berichten (zitten 2 gmail en 1 hotmail account in), maar iPhoto weigert überhaupt iets te sturen, alle 3 de mail accounts weigeren dienst… Iemand dit al eerder gehoord? Grote foto’s, kleine foto’s, 1 of veel, het maakt allemaal niet uit.

Error is als volgt:
    “Uw e-mail is niet verstuurd omdat de server niet reageert.
    Controleer de internetverbinding. Als deze goed werkt, kan het zijn dat de e-mailserver niet beschikbaar is. Probeer de e-mail later opnieuw te versturen.”

Maar in mail.app werkt het dus prima.

Ook erg irritant dat de eerst ingestelde gebruiker (beheerder) geen automatische inlog meer mag.

Bijdrager
    iMad

Wat zijn de instellingen bij iPhoto?
    (niet je mail adres of je wachtwoord)
    Trouwens waarom maak je geen gratis iCloud account aan voor je moeder?

Bijdrager
    tarun

Het zou moeten werken. Alternatief is een mail op te stellen voor je moeder en daarin de foto’s op te nemen. Dat kan door ze erin te slepen vanuit iPhoto of met de fotokiezer:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    vishaakje op 09 november 2014

apple mail verstuurd

Verstuurt.

vishaakje op 09 november 2014

iPhoto weigert überhaupt iets te sturen, alle 3 de mail accounts weigeren dienst… Iemand dit al eerder gehoord? Grote foto’s, kleine foto’s, 1 of veel, het maakt allemaal niet uit.

Wat gebruik je in iPhoto om foto’s mee te versturen? Het heeft namelijk de mogelijkheid om zelf te mailen, of dat via Mail of Outlook te doen — in de voorkeuren kun je kiezen. (Een paar dagen terug had ik een probleem dat lijkt op dat van jou, maar helemaal zeker kan ik er niet van zijn dat het dat ook is. iPhoto wilde geen mail met foto’s sturen, maar gaf een waarschuwingsvenster zonder enige tekst en met alleen een „OK”-knop erop. Toen ik in de voorkeuren aangaf dat hij Mail moet gebruiken deed hij het wel goed.)

Mijn advies is hoe dan ook om dat op Mail te zetten, omdat je moeder dan niet ineens een ander-uitziend venster krijgt om een mailtje met foto’s in te versturen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.