5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    fedde123

Iphoto wil niet openen

Ik heb mijn Imac (24 inch Early 2008) geüpdatet naar Mavericks.
    Alles doet het behalve Iphoto, die wil niet openen .
    Ik doe alles wat Apple aanraad, ik download de extra software, herstart de computer. En vervolgens geeft hij de zelfde melding.

Wat nu?

bedankt voor het lezen

Mvg Fedde van Triest

Bijdrager
    AppelJuice

Misschien is mijn reactie een beetje kort door de bocht maar heb je ook iets met de iPhoto bibliotheek upgrader gedaan?

Using the iPhoto Library Upgrader tool

Download and install the tool.
    In the Finder, click the Go menu and choose Utilities.
    In the Utilities folder, open the iPhoto Library Upgrader.
    If the library shown in the window is not the one you want to upgrade, click Choose Library and select the correct iPhoto Library.
    Click Continue to upgrade your library.

Bijdrager
    fedde123

ja gedaan, geen verschil.
    helaas.
    Is het een optie om heel Iphoto op nieuw te downloaden? Maar wel de Bibliotheek te behouden?

Bijdrager
    AppelJuice

Ja hoor via de App Store! Je moet dan wel eerst de applicatie iPhoto naar de prullenmand slepen. De iPhoto bibliotheek zou behouden moeten blijven. Je kunt de bibliotheek beter voor de zekerheid eerst even een keer kopiëren vanuit de map Afbeeldingen naar b.v. je bureaublad! Kan je nog wat herstellen mocht het verkeerd gaan. In het allerslechtste geval moet je de foto’s handmatig uit de bibliotheek gaan halen.

Bijdrager
    AppelJuice

Kwam nog een optie tegen: https://discussions.apple.com/message/23974998#23974998

________________________ ________________________ ________________________
    Your Library is damaged.

Option 1
    Back Up and try rebuild the library: hold down the command and option (or alt) keys while launching iPhoto. Use the resulting dialogue to rebuild. Choose to Repair Database. If that doesn’t help, then try again, this time using Rebuild Database.

If that fails:

Option 2
    Download iPhoto Library Manager and use its rebuild function. (In early versions of Library Manager it’s the File -> Rebuild command. In later versions it’s under the Library menu.)

This will create an entirely new library. It will then copy (or try to) your photos and all the associated metadata and versions to this new Library, and arrange it as close as it can to what you had in the damaged Library. It does this based on information it finds in the iPhoto sharing mechanism – but that means that things not shared won’t be there, so no slideshows, books or calendars, for instance – but it should get all your events, albums and keywords, faces and places back.

Because this process creates an entirely new library and leaves your old one untouched, it is non-destructive, and if you’re not happy with the results you can simply return to your old one.

As for goign back: do you have an undamaged library?

Regards

TD

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.