14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

iPhoto vs HTML

Hoi allemaal,

Ik WAS heel erg blij met iPhoto 2, totdat ik dit ontdekte:
    – De nieuwe Better HTML Export plugin kost $20
    – De ingebouwde HTML Export werkt alleen met een .Mac account

Ik kan nu dus niet meer mijn foto’s exporteren :cry: :evil: :evil:

Weet iemand een andere manier om foto’s te exporteren. Want ik weet
    anders niet wat ik moet gaan doen, want dit was het enige waar ik iPhoto
    voor gebruike.

Bijdrager
    Jan-Willem

oeps..
    – De ingebouwde HTML Export werkt alleen met een .Mac account

dit kan nog wel via appelte E
    maar dit maakt mij niet minder boos (ik heb betterhtmlexport al wel zover gekraakt dat ik hem eeuwig kan uitproberen:-D )

Bijdrager
    Whymme

Ehhm.. let eens uit waarom je boos bent dat je moet betalen voor BetterHTMLExport (BHE). Dat snap ik niet helemaal.

Maar iPhoto2’s webexportfunctie zuigt inderdaad. appeltje-E werkt bij mij niet; dan blijft het programma eeuwig exporteren – maar misschien komt dat omdat de oude versie van BHE nog ergens in een plug-in map staat.

Hm.. eens kijken hoe we dat gaan oplossen. Ik heb niet zo vaak foto-albums op het web gepubliceerd dat $20 voor BHE een optie lijkt te zijn (misschien als de dollarprijs nog wat zakt… ‘:)’ ) en met de hand coderen is zo tijdrovend…

Whymme

Bijdrager
    Jan-Willem

Ik ben boos omdat ik nu al mijn foto’s in iPhoto heb gezet, met het idee om ze mooi op het web te zetten. En nu die mensen van BHE je lekker gemaakt hebben, gaan ze er geld voor vragen. En niet zo’n beetje ook. :evil:
    Ik wil d’r best wat voor gaan betalen, maar ik snap niet waarom ze er dan gelijk zo belachelijk veel voor vragen.
    (ik had er ook een half aangepaste template voor gemaakt, die nu dus ook niet echt meer te gebruiken is)

Bijdrager
    Whymme

Zou het mogelijk zijn te downgraden naar de oude versie van iPhoto? Daar is de gratis BHE nog steeds te gebruiken.

Whymme

Bijdrager
    Castor

Als het je te duur is, gebruik je het niet. Simpel.
    Maar dan ook niet klagen dat het allemaal moeilijk is of niet werkt, want daarmee geef je al aan dat het blijkbaar essentiƫle functionaliteit is.

Met alle respect, iedereen zijn mening, maar ik vraag me bij sommigen op dit forum weleens af wat zij zelf dan gratis doen, qua vergelijkbare inspanning als het programmeren etc. van een applicatie of plug-in.

Af en toe lijkt het alsof voor de rest van de wereld een morele verplichting is om aan hun gratis producten en diensten te verschaffen.

Bijdrager
    michelvdb

Castor, u’r my man.

Dat vind ik ook. Een barbier scheert ook niet gratis. Tenzij het een politieke barbier in een verkiezingscampanje is.:wink:

Bijdrager
    Whymme

Yep, Castor, je hebt gelijk.
    Alls Willem-Jan iPhoto enkel gebruikt om foto’s op het web te zetten, en de combinatie iPhoto – BHE werkt, waarom gaat ‘ie dan upgraden naar iPhoto2? Volgens Jobs zaten daar veel verbeteringen bij, maar geen daarvan had iets te maken met het maken van foto-albums op het web.

Daarvan afgezien, het loont schijnbaar de moeite om even op VersionTracker rond te neuzen.
    JAlbum (http://versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=17328&db=mac) geeft een alternatieve, gratis, albummaker met de mogelijkheid om je site je eigen look mee te geven, en een stel skins worden al gratis meegeleverd. Draait op verschillende platforms, dus het is niet conform de OS X GUI.

PhotoPage (http://versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=3447&db=mac) is een andere freeware, goed gewaardeerde albummaker.

PhotoSite TimeSaviour (http://versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=17602&db=mac) – en nog eentje.

TalaPhoto (http://versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13823&db=mac) – je raadt het al..

Samengevat, vier freeware programma’s om webalbums te maken. De laagste werd met een 3.8 gewaardeerd, de rest scoorde allemaal ruim boven de vier. En daarnaast is er de mogelijkheid nog om de oude iPhoto te draaien met de gratis BHE (je hebt toch ergens een backup van voor de download?). Kortom, geen reden om boos te zijn of om je beknot in je mogelijkheden te voelen.

Heeft iemand trouwens ervaring met een van bovengenoemde programma’s? Aanbevelingen of afbevelingen zijn welkom.

Whymme

Bijdrager
    Castor

Kijk, da’s slim. Als je het elders zoekt en blijkt dat andere freeware (ook) werkt krijgt de iPhoto HTML ontwikkelaar het signaal dat hij te duur is of te weinig (onderscheid) biedt. Een prachtig mechanisme…;)

[size=9:faa6ab9688]Niet zeikerig bedoelt hoor, maar we moeten onszelf toch een beetje relativeren?[/size:faa6ab9688]

Bijdrager
    Jan-Willem

ik ga ze morgen (is straks) maar ff proberen
    veel dank
    Jan-Willem

Bijdrager
    Lin

Er staan al gratis scripts op je appeltje voor dit soort zaken. Kijk maar eens onder: Bibliotheek/Image Capture/scripts. sleep je mapje met foto’s er in en je zult zien. Het werkt volgens mij ook met verschillende formaten, maar weet het niet zeker.

Bijdrager
    Jan-Willem

Waar zou ik zijn zonder jullie :kiss:
    Ik ga ze nu allemaal uit proberen

(ik was vooral boos op BHE omdat het eerst freeware was en ik er toen
    een hoop tijd in het gestopt om een mooie template te maken en ie nu geld
    gaat kosten).

Bijdrager
    Whymme

Jan-Willem, vergeet niet een berichtje te schrijven als je alles getest hebt, met je aan- en opmerkingen over elk programma. Dat kan een paar mensen op deze site helpen (mij bijvoorbeeld:) ).

Whymme

Bijdrager
    remier

Zelf heb ik ImageRodeo die vind ik wel relax werken;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.