11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ensemble

iphoto vs AH icm parallels

Hallo allen,

Denk je dat je met een Imac alle problemen in j gezin verholpen hebt, duikt er weer een belachelijk probleem op.

Mijn vrouw houdt van het creereren van online fotoboeken. Dit deed ze voorheen via de Albert Heijn website.
    Sinds we een Iphoto hebben heeft ze iphoto ontdekt en is ze talloze boeken gaan maken.

Tot zover zou je zeggen, what’s wrong with that, alleen maar cool dat ze dat doet ECHTER. nu heeft ze 5 fotoboeken met gemiddeld 100 pagina’s en dat kost alles bij elkaar zo’n 600,- euro!! via Apple. dat vind ik echt veel te gortig want dan koop ik liever nog een mooi ander Apple apparaat voor dat geld.

Nu ben ik dus gedwongen om iets als parallels aan te schaffen omdat de AH website geen mogelijkheid biedt tot het kopen van een fotoboek, wel foto;s maar geen fotoboeken vanuit OSX, dit wordt simpelweg niet ondersteund.

Vraag 1. is er een alternatieve weg om op OSX op de een of andere manier fotoboeken te bestellen.
    Vraag 2, ik kan ook paralles aanschaffen en dan haar alsnog via XP op de website van AH boeken laten samen stellen, is dat een goed idee?

Tja, 600,- euro!!! voor fotoboeken.

Ik lees graag jullie reacties.

Bijdrager
    makasa

wil je iPhoto gebruiken dan kan je alleen bij Apple terecht. Gebruik je andere software dan hangt het af van de centrale of ze OSX software leveren. Anders zit je aan Windows vast.
    Albelli is een optie. Daarmee kan je ook op je Mac aan de slag.

Bijdrager
    Willemse

Zojuist even getest met “crossover” voor mac.
    Het programma geeft wel af en toe een “fail” melding maar alles lijkt wel te werken.

Als ik echter

1 * Fotoboek XL Hardcover (98 pagina’s) maak dan kost ook dat € 100,29

Het is wel goedkoper dus, maar nog steeds niet een goedkope hobby.

Verder weet ik ook niet wat de kwaliteit is.
    Van de kwaliteit van iPhoto weet ik dat ik die zelf mooi vind, AH boeken heb ik nog nooit gezien.

Bijdrager
    Magistic

Je kan je fotoboeken vanuit iPhoto als PDF opslaan en er zijn veel drukkers die daarmee uit de voeten kunnen.

Bijdrager
    Stadsman

Ik heb laatst een prachtig fotoboek gemaakt met Blurb, was ongeveer €28 voor 110 pagina’s.

Bijdrager
    Veritas

goede tip Stadsman!

Bijdrager
    OMT-fan

Ik gebruik (met iPhoto) Webprint voor fotoboeken.
    Goedkoop en goed!!

http://www.webprint.nl

Bijdrager
    Rico Royal

Ook

http://www.fotobuch.de/

schijnt goede, betaalbare boeken te leveren, heeft mac software die ook in het engels is in te stellen.

Nog geen eigen ervaringen mee, heb er wel goede berichten over gehoord.

Bijdrager
    Hailstorm

Kijk eens naar dit topic, wellicht een tip: iPhoto met Hema plugin?

Bijdrager
    Rico Royal

Goeie tip, eindelijk iets voor de mac bij de Hema, helaas kun je hiermee nog geen fotoboeken bestellen, wel losse foto’s e.d.

Bijdrager
    MrAcid
    ”Stadsman”

Ik heb laatst een prachtig fotoboek gemaakt met Blurb, was ongeveer €28 voor 110 pagina’s.

Mooie tip!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.