6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BenR

IPhoto vragen.

Ik heb 2 vraagjes over Iphoto.
    Als ik een foto bewerkt heb, hoe sla ik deze dan op.
    Als ik nu IPhoto afsluit, en weer naar die foto ga, dan is hij nog wel bewerkt, maar ik kan ook zo terug naar het origineel?

En als ik bijvoorbeeld een profielfoto wil veranderen, op Twitter of Facebook ofzo, hoe kom ik dan in mijn Iphoto Database?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt in iPhoto de bewerkingen ongedaan maken door op het menu Foto te klikken en dan te kiezen voor “Terug naar origineel.”

Als je foto’s nodig hebt in een ander programma, dan sleep je ze uit iPhoto naar dat programma. Dit werkt zelfs met upload-velden op een webpagina (je weet wel, die met een knop waarmee je een bestand kunt kiezen: gewoon de foto naar het veld naast die knop slepen).

Bijdrager
    BenR

Oké, dat is wel handig met dat slepen.

Maar als ik het goed begrijp blijft de originele foto dus altijd bewaard?

Bijdrager
    Ravaso

Klik de foto aan..
    Ga linksboven naar Archief.
    Ga naar toon in finder en:lol:

Voor het uploaden kan je de foto het best gewoon naar je bureaublad slepen..
    Vandaar uploaden en na het uploaden de foto in de prullenbak gooien.
    (de foto op het bureaublad is een kopie)

Inactief
    Anoniem
    BenR op 16 augustus 2011

Maar als ik het goed begrijp blijft de originele foto dus altijd bewaard?

Klopt. De wijzigingen worden in een apart bestand bewaard.

Bijdrager
    iep

Er is geen bewaarfunctie. Op moment dat je edit verlaat zijn je bewerkingen al opgeslagen. De bewerkingen staan in een apart bestand en worden over het origineel heen gelegd. Je ziet in iPhoto wel je bewerkingen e.d. maar het origineel is niet aangetast. Bij Aperture en Lightroom werkt het op eenzelfde wijze.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.