5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

iphoto vind library niet meer

Ik heb een iphoto library van ruim 10 gb en die is verplaatst naar een netwerk hardeschijf. In de abeelding map staat een alias. Ik meen dat er eerst geen problemen waren, maar om heel eerlijk te zijn ben ik daar niet zeker van. Dus wellicht zijn de problemen hierdoor ontstaan. Het probleem is dat er geen foto’s geopend worden als ik iphoto opstart. Ik kan ook nergens vinden waar ik aan kan geven dat iphoto deze library moet openen.

Inmiddels de oude situatie weer hersteld, maar ook dan geen foto’s in iphoto. Wat gaat er mis? Hoe kan ik dit herstellen? Ik zie dat de iphoto library wel alle bestanden in zich heeft, dus weg zijn ze niet. Iphoto kan het alleen niet vinden of zo.

graag een tip.

Jos

Bijdrager
    Mendoza

als ik het goed heb, moet je iPhoto opstarten met de ‘CTRL’ toets ingedrukt (kan ook een andere toets zijn). daarna kan je een ‘library’ kiezen.

Bijdrager
    Nihilist

Ja, opstarten met Alt (en idd niet ctrl ;-))en dan de bibliotheek kiezen.

Bijdrager
    josephusjg

Super! Ze zijn er weer.

Maareh, dat moet toch kunnen, de library op een netwerkschijf plaatsen en dan een alias in de afbeeldingen map? Of moet dat anders? Als ik nu kijk naar de libraries die er her en der staan (tja, waar rommelen al niet toe kan leiden), dan kan ik die bij opstarten niet kiezen. Ik zou graag de library op de netwerkschijf hebben staan om van 2 imacs te benaderen.

Jos

Bijdrager
    Misja

Ja hoor, kijk maar hier

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.