18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Byron

iPhoto update

Hoi,

Ik heb iphoto 6.0.1 en nu zegt iphoto dat er een update is naar 6.0.2, maar als ik dan naar software update ga, dan komt hij niet in de lijst terecht.. snap het ff niet :?

Moderator
    unSOUND

Staat iPhoto wel direct in de map programma’s ?
    Of heb je hem in een andere map staan…

Bijdrager
    Byron

Eeh nee, hij staat bij applications -> photography

maakt dat uit dan? :s

Bijdrager
    wjgmspeedy

En staat in de map Library/ Receipts een pkg ontvangsbewijs van iPhoto?

Moderator
    unSOUND

Software-update kijkt alleen op de standaard plaatsen… zet iPhoto maar eens terug, log uit en in, en draai software-update dan nog eens…

Bijdrager
    Byron

er staat iPhoto_601.pkg iPhoto.pkg en iPhoto504.pkg

Bijdrager
    Byron

heb em terug gezet en nu wilt hij idd wel updaten.. vaag dat je em niet ergens anders kan zetten voor de update, maar goed..

Moderator
    unSOUND

Ja, ik weet ook niet waarom dat ze gedaan is… het werkt overigens met alle software zo, ook QuickTime e.d. willen alleen updaten als ze in de standaard map staan…

Bijdrager
    Byron

Hmm, hij update niet, nouja, hij zegt dat hij em gedownload heeft, en er staat nu ook iPhoto_602.pkg in library->receipts.. maar hij geeft nog steeds versie 6.0.1 aan, en daarnaast, als ik dus iPhoto_602.pkg uitvoer, dan krijg ik een error en zegt hij try installing again…

wat nu? :S

Moderator
    unSOUND

Ik zou dan eens herstarten, en de update met de hand downloaden en installeren…

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/iphoto602.html

Bijdrager
    Byron

yes, het is gelukt.. bedankt!:)

Bijdrager
    sedikit

Ik had hetzelfde probleem als Lord Byron. Bij mij stond de iPhoto 6.0.1 ook in een apart aangemaakte map in de aplications. De apart gedownloade update wilde maar niet lukken. Had me er inmiddels al mee verzoend. Maar de adviezen in deze topic blijken te werken!! Alleen vraag ik mij af, hoe jullie nou weer aan die kennis zijn gekomen.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Zoals alles in het leven, door schade en schande.

Bijdrager
    Byron

Vind het wel vervelend, het is weer zon gedoe om alle apps weer terug te zetten in applications.. Heb ze net zo mooi ingedeeld in mapjes :|

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je alles in mappen doen ? Ik heb alles los in de programma-map staan, dit ook omdat sommige programma’s dit zelfs eisen. Ik heb in mijn dock een 3-tal mappen met daarin aliassen naar mijn meest-gebruikte-tools, heeft hetzelfde effect, maar de programma’s werken nu soepeler.

Bijdrager
    Byron

Heb het gedaan omdat ik het bij iemand anders zag en het mij ook wel handiger leek om alles in onderdelen te doen, zodat ik niet een eeuw heen en weer hoef te scrollen om het proggie te vinden dat ik nodig heb:P

maar achteraf had ik het beter gewoon kunnen laten zoals het was:P

Moderator
    unSOUND

Daar hebben we dus aliassen voor… dan kun je gewoon een mapje maken met de programma’s die je veel gebruikt, desnoods gesorteerd per onderdeel. Dan is het voor jou makkelijk te vinden, en voor het systeem beter te hanteren.

Bijdrager
    Oppie
    ”sedikit”

Ik had hetzelfde probleem als Lord Byron. Bij mij stond de iPhoto 6.0.1 ook in een apart aangemaakte map in de aplications. De apart gedownloade update wilde maar niet lukken. Had me er inmiddels al mee verzoend. Maar de adviezen in deze topic blijken te werken!! Alleen vraag ik mij af, hoe jullie nou weer aan die kennis zijn gekomen.

Aha Sedikit, had ik jou die tip ook al niet een paar dagen eerder gegeven? Ja inderdaad,hiero.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.