20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Dbakker

iPhoto update? [NEE]

Eindelijk, een algemene update voor RAW conversie en algehele stabiliteit, is dat ook stiekum een iPhoto 09 update?
    iPhoto 09 had immers problemen met het binnenhalen van de library via een draadloos netwerk.
    Even kijken of de netwerkproblemen verhopen zijn…

Douwe-Jan

[edit: nee problemen zijn nog niet verholpen, op naar de volgende update…:( ]

Bijdrager
    Koetjesreep

Euhm, [JA].

Er is toch een update?

Bijdrager
    sypie

Maar alleen voor RAW support, niet om bugs en beestjes uit iPhoto te verwijderen. Er schijnt ook nog een SMC-update te zijn voor MacBooks, die komt bij mij niet tevoorschijn.

Bijdrager
    Koetjesreep

True, maar wederom klopt dan ook deze titel niet.

Tevens was er vorige keer ook een update voor de macbooks maar die heb ik ook niet binnen gehad omdat die voor de wat nieuwere was.

Bijdrager
    MouseMighty

Het is heel simpel. Software update schotelt je alleen de updates voor die van toepassing zijn op het systeem (en apps) die jij hebt/draait. Ik krijg op de MB, MacPro en de Mac mini (PPC) andere updates.

Bijdrager
    Geeaar

Hier helpt de update in ieder geval niet voor het vastlopen van iphoto als ik een diavoorstelling van 13000 foto’s doe (ik wilde een doorlopende diavoorstelling tijdens een verjaardag doen van alle foto’s van mijn jarige zoon). Eerst strandbal, daarna zwart scherm en doet ie niets meer.

De andere crashes van iphoto waren spontaan en kan ik dus nog geen oordeel over geven.

Bijdrager
    MouseMighty

:o 13.000 foto’s ok. En je vindt het raar dat je Mac dat niet helemaal trekt? Volgens mij kan je die diavoorstelling beter naar een schijfje wegschrijven (of “iets” selectiever werken).

Bijdrager
    PowerMac

Ooit hadden ze iPhoto gereed gestoomd voor het kunnen handlen van 25.000 foto’s.
    Lijkt me eerder een kwestie van welke Mac je gebruikt (processor(s), hoeveelheid RAM, etc).
    En of je nu een dia reeks maakt van 100 foto’s of 13.000 foto’s: hij hoeft ze toch niet allemaal tegelijk te laten zien?

Bijdrager
    Geeaar

In de oude iphoto deed ie dat met gemak. Ik heb overigens een 3.06 ghz intel core 2 duo met 4gb geheugen. Hij zou het gewoon moeten trekken.

”MouseMighty”

:o 13.000 foto’s ok. En je vindt het raar dat je Mac dat niet helemaal trekt? Volgens mij kan je die diavoorstelling beter naar een schijfje wegschrijven (of “iets” selectiever werken).

Bijdrager
    MouseMighty

Tja, de nieuwe iPhoto heeft misschien wat meer moeite met een en ander. Dan maar wachten op een update (of niet gelijk als een dolle een nieuwe versie van goedwerkende software installeren). Helaas pindakaas. Toch zou ik het wegschrijven naar apart bestandje eens proberen.

Even rekenen, 13.000 foto’s, gemiddelde kijkduur incl overgang 2 sec. Dat is dus 26.000 seconden = 433,33 minuten = 7,222 uur. Wie gaat er zolang naar een scherm/tv naar foto’s zitten kijken?? :P

Bijdrager
    PowerMac
    ”MouseMighty”

Even rekenen, 13.000 foto’s, gemiddelde kijkduur incl overgang 2 sec. Dat is dus 26.000 seconden = 433,33 minuten = 7,222 uur. Wie gaat er zolang naar een scherm/tv naar foto’s zitten kijken?? :P

Kwestie van een leuk feestje zeg maar?;-)

Bijdrager
    MouseMighty

Doet mij denken aan sketch van van Kooten en de Bie over vakantiedia’s. “Oh ja nee de volgende die is leuk!”

Bijdrager
    Geeaar

Het staat gewoon op de achtergrond te draaien. Eigenlijk hetzelfde als een digitaal fotolijstje. Heel normaal. En dat ik 13000 foto’s heb van mijn zoon is ook heel normaal. Ik kan natuurlijk een selectie maken, maar daar had ik even geen zin in.

Overigens heb ik gisteren een diavoorstelling gedraaid die 300 foto’s bevatte. Deze diavoorstelling bleef maar draaien en was niet te stoppen. Ook niet met geforceerd stoppen. Heb dus het hele systeem moeten uitzetten door de aan/uit knop lang ingedrukt te houden.

”PowerMac”
    ”MouseMighty”

Kwestie van een leuk feestje zeg maar?;-)

Bijdrager
    PowerMac
    ”Geeaar”

Overigens heb ik gisteren een diavoorstelling gedraaid die 300 foto’s bevatte. Deze diavoorstelling bleef maar draaien en was niet te stoppen. Ook niet met geforceerd stoppen. Heb dus het hele systeem moeten uitzetten door de aan/uit knop lang ingedrukt te houden.

Wordt dus tijd voor de nieuwe Mac Pro’s…

Bijdrager
    Geeaar

Dat is een beetje flauw PowerMac. Deze is nog geen jaar oud.

Bijdrager
    PowerMac

inderdaad, maar de mijne is een PowerMac van 2004, dus ik ben blij met de nieuwe Mac Pro’s die net uikwamen!

Bijdrager
    PowerMac

inderdaad, maar de mijne is een PowerMac van 2004, dus ik ben blij met de nieuwe Mac Pro’s die net uikwamen!

Bijdrager
    Dbakker
    ”PowerMac”
    ”Geeaar”

Wordt dus tijd voor de nieuwe Mac Pro’s…

Ach, ’t is echt een bug in iPhoto 09.
    Wanneer ik namelijk in iWeb, Aperture of via de mediakiezer vanuit iLife producten iPhoto benader gaat het draadloos wel snel. Onder snel versta ik dan in circa 20 seconden de volledige 85 gig library met meer dan 16.000 foto’s draadloos toegankelijk.

’t Is daarom extra vreemd dat de browser van iPhoto 09 daar zo’n moeite mee heeft (bijna 10 minuten wachttijd) terwijl ook iPhoto 08 ook gewoon de 20 seconden haalde.

Douwe-Jan

Bijdrager
    Geeaar

Juist, maar helaas niet met deze update opgelost.

Bijdrager
    Geeaar

Ook de nieuwste update 8.0.1 laat geen verbetering zien.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.