24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    remcoa7x

iPhoto update

ughh >.< ik heb in de Appstore een update gekregen van iPhoto, maar als ik die wil updaten geeft hij aan dat ik dat met een ander account moet doen. echter, ik heb nooit een ander account gehad… En nu kan ik dus iPhoto niet updaten >.<

iemand die mij uit de brand kan helpen?

Bijdrager
    Blaireau

Remcoa7x,

Je bent niet de enigste. Ik ben reeds met Apple in contact om dit op te lossen, maar tot op heden geen oplossing. Ik ga morgen eens naar de APR om daar eens na te vragen want dit zijn er al 2 voor zover ik weet. Ik hou je op de hoogste.

Bijdrager
    Blaireau

Heb jij soms een nieuw machine gekocht. daarna een update naar 7.0.2. en iCloud en toen de update van Aperture en iPhoto? Ik gebruik iPhoto niet maar het ziet zo stom uit in de ‘app store’ applicatie.

Bijdrager
    remcoa7x

Blaireau,

in ieder geval al prettiger om te horen dat ik dan niet de enige ben, zou het erg fijn vinden als je me op de hoogte houd!:)

Bijdrager
    remcoa7x

ik heb inderdaad een nieuwe mbp gekocht, en daarna een update gedaan, ik gebruik iPhoto verder ook niet heel intensief op het moment, maar ik stoor me nogal aan dat ‘1tje’ bij de ‘app store’

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt helemaal geen illegale software op je MBP staan?

Bijdrager
    Wankei

Bij mij ook problemen met update naar iphoto 9.2 – ik moet via app store downloaden, downloaden lukt, maar installeren niet:
    “De versie van iPhoto die op deze Mac is geïnstalleerd, moet via de Mac App Store worden bijgewerkt. Ga naar de Mac App Store om te controleren of er een update beschikbaar is.”: Een vicieuze cirkel dus..

@hansi2124 – Wt heeft illegale software hier mee te maken?

Wankei

Bijdrager
    Hansi2124

Als je illegale software op je Mac hebt geinstalleerd, kan het zijn dat je een melding van updaten krijgt die ook degene krijgt die het bestand heeft geupload. Met als bijzonderheid dat je dat moet doen onder een ander account.
    Laat dat account nou zijn van degene die het bestand heeft aangeboden…..;-)
    http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-appstore-update-angry-birds

Maar misschien helpen deze links je verder?
    http://www.onemorething.nl/community/topic/update-app-store-imac-lukt-niet

Final Cut Pro X wil niet updaten in App Store

Bijdrager
    remcoa7x

@ Hansi2124, nee atm nog helemaal geen illegale software.

Bijdrager
    remcoa7x

met de nadruk ATM, want dat zal vast nog wel komen.

Bijdrager
    Hansi2124

Het duurde even eerdat ik besefte wat jij bedoelde met ATM…… Ik dacht eerst dat het een vertyping was.

Bijdrager
    Wankei

Mijn probleem met iphoto 9.2- hierboven geschetst – is opgelost.
    Mijn imac gebuikersaccount – beheerderaccount – dateert nog van snowpanther. Ik heb een nieuw account aangemaakt – onder Lion – en….. oh, oh, oh, it’s magic … plots is er zonder enig probleem de update via de app store naar iphone 9.2.
    Ook Safari doet niet meer gek..
    Hoera.

Bijdrager
    remcoa7x

gelukkig voor jou!
    maar dat kan bij mij denk ik niet het geval zijn? ik heb pas een imac gebruikersaccount sinds ik deze mbp heb en het was gelijk lion, dus wat bij mij dan het probleem zou zijn, ik zou het niet weten:)

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is het het toch waard om de oplossing van Wankel te proberen. Een nieuw aangemaakt account kan je ook weer zo verwijderen.

Bijdrager
    remcoa7x

Aah fijn! heb een zelfde apple ID aangemaakt, met precies het zelfde wachtwoord en e mail adres en inderdaad, dit blijkt te werken! hartelijk bedankt voor de tips!

Bijdrager
    remcoa7x

En helaas! mijn probleem is weer terug, ook met mijn nieuwe account… wat nu te doen??? *handen in het haar*

Bijdrager
    pebra

Ik heb het probleem ook, heb al aardig wat tijd aan de lijn gehangen met de Apple Techsupport en gemaild met de App store helpdesk in de USA. Maar er is nog steeds geen soelaas. Heel irritant. Ik heb geen illegale software etc. Vreemd probleem.

Bijdrager
    Blaireau

Hallo,

Ik ben met Apple Care in Nederland aan het werk geweest om dit probleem wat jullie, en ook ik, hebben te tekkelen.
    Apple Care heeft dit uitgezocht en wat blijkt.
    Ik heb een nieuwe MBP gekocht bij een APR gekocht. Deze was voorgëinstalleerd met Snow Leopard. Nu kocht ik dit bij een APR en die heeft er een Lion opgezet met HUN apple ID. Zij konden niet weten (?) wat de App Store zou doen bij een update van iPhoto. maar hij wil dus deze apple ID hebben.
    Dus mijn advies, en dat ga ik nu ook doen. Ga naar de verkoper APR van je machine

Bijdrager
    Hansi2124

Dat zou de APR dus verkeerd hebben gedaan, want je zou een code moeten krijgen die je in moest geven in de App Store, zodat je gratis Lion kan downloaden.
    Die actie is nu voorbij.
    Vraag daarom advies als je bij die APR bent, hoe je in het vervolg gratis de updates binnen kan halen zonder dat je gedwarsboomd wordt door de problemen die je nu tegenkomt.

Bijdrager
    pebra

Ik heb zojuist met succes de iPhoto 9.2.1 update geïnstalleerd. De hele iLife suite staat nu ook in de tab “Purchased” van de App Store. Helemaal goed dus. Ik heb veel tijd besteed aan bellen met de AppleTech helpdesk en mailen met de App Store service desk in de VS, maar niemand wist raad. Uiteindelijk vond ik op de volgende thread:

https://discussions.apple.com/thread/3205881?start=15&tstart=0

Op blz 5, de volgende post van ene Saul:

========================================
    Got the iLife update issue resolved today. I followed these instructions from Apple support:

1 – Exit iTunes and the App Store
    2 – Delete /Macintosh HD/Library/Caches/com.apple.appstore/adoption.plist
    3 – Reboot
    4 – Open App Store
    5 – Select updates. Enter iTunes username/password when prompted.

It then started downloading and installed.

Yay!!!!

==========================================

Ik heb het exact zo uitgevoerd en bij mij werkte het prima!
    Blijft wel de vraag waarom ze bij Apple die oplossing zo goed geheim weten te houden…

Bijdrager
    remcoa7x

@pebra

waar moet je dit uitvoeren als ik mag vragen, ik heb het probleem inmiddels nog steeds ook al dacht ik dat het over was, maar helaas is dit niet het probleem.

Bijdrager
    pensioen

Ook ik heb dat probleem.
    Kan iemand proberen dat duidelijk uit te leggen ?
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Bijdrager
    pensioen

Het is mij toch gelukt, en wel heel makkelijk, klik op :

http://support.apple.com/kb/DL1462?viewlocale=nl_NL

Achteraf heel makkelijk. Succes

Bijdrager
    ronvgs

1 – Exit iTunes and the App Store
    2 – Delete /Macintosh HD/Library/Caches/com.apple.appstore/adoption.plist
    3 – Reboot
    4 – Open App Store
    5 – Select updates. Enter iTunes username/password when prompted.
    It then started downloading and installed.

Werkte bij mij ook.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.