9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

iPhoto. Toon origineel in finder doet t niet!

Hallo. als sinds een tijdje zit ik te twijfelen om nu toch eens iPhoto te gaan gebruiken. Ik heb onderhand als vrij veel foto’s dus een programma om ze te ordenen is niet onaardig! Maar iPhoto kopieert alle foto’s naar een map in de iPhoto Library. Ik kan dan dus via de finder niet meer handig bij m’n foto’s. Dat vind ik erg vervelend en de functie: toon origineel in finder doet t niet bij mij! Weet iemand hoe dat kan? ik doen dan gewoon rechtermuisknop op een foto maar dan is toon origineel bla bla lichtgrijs en ik kan er dan dus niet op klikken…. Is er uberhaupt een mogelijkheid om dat locatie van de foto’s niet te veranderen en toch iPhoto te gebruiken?? Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    mekker

welke versie van iphoto heb je?

Bijdrager
    Vin

2006

Bijdrager
    mekker
    ”sic-one”

Is er uberhaupt een mogelijkheid om dat locatie van de foto’s niet te veranderen en toch iPhoto te gebruiken?? Alvast bedankt voor de hulp!

dit kan onder voorkeuren

verder hoef je in princiepe niet meer bij de originelen als je iphoto gaat gebruiken, je regeld alles vanuit iphoto.

Bijdrager
    Vin

dus dan slaat ie alleen nog een keer een foto op als je m hebt bewerkt? en geldt dat ook voor draaien?? dus ik kan dan totale controle houden over m’n bestanden in de finder? dat zou wel ideaal zijn! nog steeds weet ik overigens niet waarom ik “toon origineel in finder’ niet kan doen….

Bijdrager
    mekker
    ”sic-one”

dus dan slaat ie alleen nog een keer een foto op als je m hebt bewerkt? en geldt dat ook voor draaien??.

ja en ja, er is geloof ik een programma iphotodiet waarmee je deze originelen kunt weghalen

bij mij is toon origineel ook grijs (vraag me trouens af wat dit voor functieis) toon in finder doet het wel

Bijdrager
    Vin

oke! maar hoe kan ik dan foto’s uit iPhoto bijv. bewerken met photoshop ofzo want ‘Bewerk met extern programma’ is ook soms grijs….

Bijdrager
    mekker

je kunt onder voorkeuren aangeven, welk programma het externe bewerkingsprogramma is, waarschijnlijk moet je dit eerst instellen.

Bijdrager
    Vin

kijk ik leer het wel! bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.