5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mee007

iphoto sync

Hallo,

Ben nog steeds op zoek naar een goede oplossing voor het syncen van mijn foto’s.

Beheer mijn foto’ s in iPhoto ’09 op mn imac, maar wil ze ook beschikbaar op m’n windows laptop en playstation 3 via een NAS.
    Is er een manier om de “gebeurtenissen” in iPhoto automatisch te laten syncen met een map en zo dat de mappen dezelfde naam krijgen als de “gebeurtenis” in iPhoto?
    Ik kan de inhoud van de iPhoto library syncen met chronosync naar een folder, maar dat worden de foto’s onderverdeeld in onoverzichtelijke mappen met de datum/jaartal als naam. Niet echt overzichtelijk…

Iemand een oplossing? Zou ik erg dankbaar zijn, ben al een tijdje aan het rondzoeken.:?

Groet.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien is dit iets voor je: iPhoto Library Manager.

Je zou je bibliotheek nog op je NAS kunnen zetten, en het beheer doen vanaf je iMac.

In z’n algemeenheid geldt: beheren van iTunes dan wel iPhoto bibliotheken op méér dan een systeem blijft gehannes. De meest recht-toe-recht-aan oplossing blijft nog om gewoon je iTunes/iPhoto bibliotheek te delen.

Bijdrager
    mee007

Dat zou wel kunnen, alleen andere systemen dan osx (dus ps3 of windows) kunnen niet overweg met iPhoto library’s helaas…
    Het zou gewoon mooi zijn om die gebeurtenissen te kunnen syncen naar folders.

”Pieterr”

Misschien is dit iets voor je: iPhoto Library Manager.

Je zou je bibliotheek nog op je NAS kunnen zetten, en het beheer doen vanaf je iMac.

In z’n algemeenheid geldt: beheren van iTunes dan wel iPhoto bibliotheken op méér dan een systeem blijft gehannes. De meest recht-toe-recht-aan oplossing blijft nog om gewoon je iTunes/iPhoto bibliotheek te delen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”mee007″

Dat zou wel kunnen, alleen andere systemen dan osx (dus ps3 of windows) kunnen niet overweg met iPhoto library’s helaas…

Heb je dat al eens geprobeerd?

De iPhoto bibliotheek is uiteindelijk een (diep geneste) directory waar in de krochten de afzonderlijke .jpg bestanden zijn terug te vinden. Een media browser applicatie (voor de ps3/windows) die gewoon een boom afgraast op zoek naar alle foto’s komt ze vroeg of laat tegen. Hetzelfde geldt voor een Media Server die op je NAS draait.

Bijdrager
    mee007

Ja, alleen dan zie je wel de foto’s uiteindelijk, maar die staan in erg veel mappen onoverzichtelijk die iphoto zelf aanmaakt.
    Gesorteerd op datum…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.