5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    licht-ontvlambaar

iPhoto start niet meer!

Sinds een paar dagen start iPhoto 5.0 opeens niet meer goed. Hij start op, het pijltje staat onderin het scherm onder het pictogram van iPhoto, maar er komt geen venster. Ook als ik tussen de programma’s switch met appeltje tab, kan ik hem kiezen, maar er zijn geen menu’s van iPhoto bovenin zichtbaar. Ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart en disk utility gedaan, maar niets helpt.

Disk utility werkt trouwens wel vanuit een ander profiel, in mijn eigen profiel loopt dat programma ook vast, hij blijft maar laden nadat ik mijn harde schijf heb aangeklikt om verder mee te gaan in disk utility.

Ik kan wel andere programma’s gebruiken, terwijl dit gebeurt.

Wie helpt mij? :?

Bijdrager
    iMike

al geprobeerd iphoto opnieuw te installeren?

werkt het toevallig sinds de update naar 10.4.8 niet meer goed?

Moderator
    unSOUND

Gooi de voorkeuren van iPhoto eens weg, en start iPhoto dan nog eens.
    ( thuismap > bibliotheek > preferences > com.apple.iPhoto.plist )

Mocht dat niet werken, start iPhoto dan eens op met de [command] en de [option]
    toets ingedrukt. Er verschijnt dan een venster, selecteer daar alle
    4 de vakjes, en laat iPhoto alles nakijken.

Bijdrager
    licht-ontvlambaar

de voorkeuren weggooien leverde een venster op alsof je het programma voor de eerste keer opstart, en ik zag ook het menu bovenin, maar vervolgens liep het weer vast. Nu is het weer hetzelfde als eerst, ik krijg niets te zien. Ook heb ik geprobeerd met die toetsencombi maar ik kreeg geen venster te zien.

Is het de enige mogelijkheid nu nog om iPhoto opnieuw te installeren? Ik heb trouwens niet 10.4 maar 10.3.9 op mn mac staan. En zoja, moet ik het dan van internet halen of van de originele cd. Ben daar een beetje huiverig voor, heb ik dan geen kans dat er wat verloren gaat op mn computer? (als ik het van de originele cd doe) want erstaat in de handleiding dat je voor iPhoto ook MacOSX opnieuw moet installeren? :( Uuuuh nee toch? Wie helpt mij verder?? :mrgreen:

Bijdrager
    licht-ontvlambaar

misschien heeft het een andere oorzaak…

diskutility start niet meer (zoals eerder beschreven), activity monitor start niet meer (zelfde ong. als iphoto) en mijn profiel is gewoon best traag. als ik een ander profiel start, die loopt als een trein. wat valt hieraan te doen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.