3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

iPhoto Smart Albums Volgorde foto’s!

Hallo,

In een gewoon album kun je de volgorde bepalen van de foto’s.
    In een Smart Album schijnbaar niet.
    Waarom is dat?
    Ik wil met een Smart Album al mijn skivakantie foto’s laten zien aan iemand. Maar ik wil wel de volgorde aanpassen!

Moet ik nu een gewoon album aanmaken en dan alles vanuit die Smart Album copieren? Vind ik een omslachtige methode. Je moet namelijk een extra album aan maken…

Weet iemand misschien een betere oplossing?

grtjs

Bijdrager
    Yaris

Waarom maak je geen diavoorstelling aan van de foto’s die je wil laten zien? Dat presenteert mooier en je kunt daar wel zelf de volgorde bepalen.

”iPhoto

Diavoorstellingen aanmaken

U kunt uw foto’s in diavoorstellingen ordenen.

1. Selecteer een album of reeks foto’s die u in de diavoorstelling wilt opnemen.

2. Kies ‘Archief’ > ‘Nieuwe diavoorstelling’.

Nadat u een diavoorstelling hebt aangemaakt, kunt u hieraan ook foto’s toevoegen door deze direct vanuit een ander album, een cd of dvd of vanaf een andere locatie op uw harde schijf te slepen. Als u een foto vanaf een andere locatie op de harde schijf aan een diavoorstelling toevoegt, wordt deze automatisch in de fotobibliotheek ge├»mporteerd.

3. Sleep foto’s in de gewenste volgorde in het foto-overzicht boven in het weergavegebied van iPhoto.

Nadat u een diavoorstelling hebt aangemaakt, kunt u muziek instellen, de duur van de weergave van elke dia opgeven, overgangseffecten kiezen, regelaars voor de diavoorstelling weergeven en andere opties selecteren.

Bijdrager
    Tee Loo

Tja, Album, Slideshow… is in weze hetzelfde, behalve dan dat je een slideshow beter kan aanpassen voor een voorstelling, muziek, weergave etc.
    Punt is, komen er nieuwe foto’s bij, staan ze niet automatisch in de slideshow/ album. Bij een smart album wel, dat is nou juist het mooie aan die smartalbums.
    Bovendien wil ik wel eens alle foto’s laten zien van een bepaald onderwerp. Super voor smartalbums, maar je kan dan de volgorde niet aanpassen. Als is het maar reverse order ofzo…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.