8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MrJvG

iPhoto & Quicktime vraag ?!?

Ik heb 2 vraagjes::

– Ik kijk regelmatig via internet filmpjes/uitzendingen (uitzendinggemist.nl. Talpa uitzending gemist);
    hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet in Safari worden geopend maar gewoon automatisch in
    Quicktime?

– Ik wil niet dat iPhoto mijn afbeeldingen kopieert in de map Date van iPhoto;
    Ik heb al mijn foto’s in de map afbeeldinen geplaats (gesorteerd in verschillende mappen).
    Nu wil ik deze foto’s in iPhoto plaatsen maar iPhoto maakt er dan automatisch een kopie van en zet de afbeeldingen gerangschikt op jaartal in de map Data van iPhoto…
    Hoe zorg ik ervoor dat iPhoto dit niet meer doet? En de bron van de afbeeldingen gewoon uit de map
    haalt waaruit ik de afbeeldingen toevoeg en niet uit de map Data van iPhoto. Dit neemt zo dubbel
    ruimte op me HD in beslag..
    Ik heb bij voorkeuren gekeken maar er staat er niets over bij.
    De help functie gebruikt en ook daar staat er niets over.

WIE KAN ME HELPEN?

Groeten!

Moderator
    unSOUND

Wat betreft je QuickTime probleem: Dit ligt eraan hoe de site gemaakt is, dat kun je niet zelf instellen.

Wat betreft iPhoto: Vanaf versie ’06 kun je iPhoto instellen dat ie de foto’s niet importeert, maar geloof me, het is op de lange termijn VEEL makkelijker om gewoon alles te sorteren in iPhoto, en niet in de finder. Je kunt alles doen vanuit iPhoto, zelfs meer dan vanuit de finder.

Bijdrager
    MrJvG

Mmm ik zal je advies maar aannemen..
    Ben pas 4 dagen een :apple: gebruiker.. en tja denk nogal Windows:P

Moderator
    unSOUND

Dat is niet meer dan normaal.:)

iPhoto kan meer dan alleen maar je foto’s laten zien. Het zit geïntegreerd in het hele systeem. Dus elke foto die je in iPhoto hebt staan, kan gebruikt worden door bijna elk programma, zonder dat je ooit het bestand hebt hoeven opzoeken, dat is een van de voordelen.

Je kunt je foto’s heel mooi sorteren in iPhoto.
    Als je nu alles al in mappen hebt is het helemaal een eitje.

• Start iPhoto, kies voor “importeer in Bibliotheek” en wijs alle mappen aan.
    • Ga naar weergave, en zet daar alles op “rollen”
    • Nu zie je de namen van de mappen, en is alles al bijna klaar.
    • Sleep het teken van een rol naar de balk aan de linkerkant,
    en iPhoto zal een album maken met alle foto’s uit die map.

Zo kun je heel snel albums maken van al je foto’s. Je kunt eventueel zelfs de albums nog sorteren, maar nu ga ik misschien gelijk wat te ver…

:D

Bijdrager
    Leander

Ten aanzien van je eerste vraag (webfilmpjes in Quicktime afspelen i.p.v. Safari):
    Je moet twee bestandjes weghalen uit systeem/bibliotheek/ internetplugins:
    QuickTime Plugin.plugin en QuickTime Plugin.webplugin

Na een Apple-systeemupdate of Quicktime-update is het vaak nodig deze twee bestandjes weer opnieuw te deleten of op een andere locatie zetten.

Bijdrager
    MrJvG
    ”Leander”

Ten aanzien van je eerste vraag (webfilmpjes in Quicktime afspelen i.p.v. Safari):
    Je moet twee bestandjes weghalen uit systeem/bibliotheek/ internetplugins:
    QuickTime Plugin.plugin en QuickTime Plugin.webplugin

Na een Apple-systeemupdate of Quicktime-update is het vaak nodig deze twee bestandjes weer opnieuw te deleten of op een andere locatie zetten.

Oke.. En dan speelt Safari automatisch de filmpjes in Quicktime af?
    Zondat dat ze eerst gedownload worden na mijn bureaublad?

Thanks! Zal het vanavond uitproberen, ben nu op me werk…

Bijdrager
    Leander

Nu weet ik niet of deze ‘truc’ altijd werkt bij iedere website, ligt misschien aan hoe het wordt aangeboden (zoals unSOUND schreef).
    Het filmpje wordt wel gedownload en (volgens mij slechts tijdelijk) op je harddisk geparkeerd.
    Het voordeel van de ‘truc’ is dat je niet vastzit aan het beperkte afmetingen van een filmpje in Safari; je kan het nu in QuickTime schalen en zelfs beeldvullend op je scherm krijgen (beeldkwaliteit hangt natuurlijk wel af van de aanbodkwaliteit).

Edit:
    Met uitzendinggemist lijkt het helaas niet te werken.

Bijdrager
    MrJvG

Oke ik zal het eens uit gaan testen…

Dat is dus ook een probleem in Safari… Het formaat.

Dus dat wordt via uitzendingemist.nl het formaat dat in me browser verschijnt kijke..

Thanks voor de info!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.