4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Iphoto probleem

Iphoto werkte bij mij zo traag dat ik de library map weg heb gedaan, Iphoto een nieuwe heb laten aanmaken en zo opnieuw wil beginnen!

Er stonden 6000 foto’s in en die staan nu allemaal in verschillende mappen…
    De eerste map “IPhoto library” daar zitten een heel aantal mappen in, allemaal met nummers, Als je er daar een van openen doet krijg je weer een heel aantal mappen met nummers, tot je een aantal foto’s krijgt met nog een map tumbs en nog een paar andere bestanden!

Wat zou nu de beste manier zijn om alles terug op orde te krijgen, zonder dat ik echt iedere map moet gaan openen en iedere foto moet gaan nakijken?

Ik zou wel een heel aantal foto’s willen verwijderen voor ik m in Iphoto zet want anders gaat deze ook weer verschrikkelijk traag worden!

Iemand een idee?
    Het is mss allemaal een beetje vaag maar voor diegene die het snappen..

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    wjgmspeedy

iPhoto vind ik dus Apple onwaardig, vreselijk programma. Ik denk dat je binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem hebt. Het beste alternatief voor iPhoto schijnt iView te zijn http://www.iview-multimedia.com/ Zelf gebruik ik Kodak Easyshare als alternatief, maar ook dat is niet zo heel snel, maar het maakt tenminste niet zo’n zooi van de fotolibrary. Dit is dus niet echt een antwoord op je vraag, maar ik denk dat je probleem inherent is aan iPhoto, en dan zit er niets anders op dan er een alternatief voor zoeken.

Bijdrager
    chonazz

Ja ik zou iview eens moeten proberen, maar het is best duur…
    Ik zoek nu eigenlijk gewoon naar een manier om alle foto’s uit alle mappen te halen zodat ik ze handmatig kan sorteren (niet in Iphoto) en ze zelf in mappen kan zetten!
    Ik heb geen zin om alle mappen te moeten afzoeken naar foto’s, het sorteren zal al tijd genoeg in beslag nemen!

Kan ik met “mapacties” niets?
    Ik heb er nog nooit mee gewerkt!

Bijdrager
    stopa

Hallo, in je eerste libery stond dat ook zo mappen per jaar / maand / dag Ik vind het een goed systeem.
    Kopieer mijn foto’s zelf, ook nog naar een andere schijf, waar ik ze per map van 100 / 1000 opberg.
    Kan ik iets sneller iets finden voor bewerking in Photoshop

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.