22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

iPhoto probleem

Ik heb ineens grote problemen met iPhoto.
    Bij het importeren van een foto, lijkt die gewoon in de bibliotheek te komen, maar ik kan hem niet naar een andere map slepen.
    Verder blijken er 119 foto’s in de prullemand te staan die niet zicht baar zijn. In mijn bibliotheek zitten ineens een fors aantal lege kaders (de foto’s uit de prullenmand???).
    Bij een herstart moest ik mijn miniatuurcache opnieuw opbouwen.
    Ik krijg steeds, al lang aanwezige foto’s in mijn “laatste filmrol”

Wat is hier in hemelsnaam aan de hand???

IntelMac en iPhoto 6.02

Bijdrager
    CMD-Z

Mmm ik heb ook een intelmac met iphoto 6.02,
    heb dit nog nooit gehad.

Is de thumnail cache opnieuw opgebouwd?

Natuurlijk kun je ook even iphoto opnieuw installeren.

Bijdrager
    Oppie

iPhoto bibliotheek opnieuw opbouwen?
    iPhoto opstarten met :apple: + alt ingedrukt houden.

Bijdrager
    OMT-fan

heb de cache al 2x opnieuw opgebouwd….. geen resultaat

Bijdrager
    Napsju

Schreeuwen in je topictitel is echt not done!

Bijdrager
    iRik
    ”iRik”

Voor het importeren van foto’s kan je veel beter fotolader gebruiken. (want met iPhoto maakt ie nog allemaal extra data aan)
    Voor het bekijken/ bewerken van foto’s is Lightroom een leuk alternatief (nu nog gratis, omdat het een beta is)
    Dit prog werkt super!

en… voor het verkleinen van foto’s is dit een handig progje :innocent:

Bijdrager
    OMT-fan

maar…. wat moet ik doen om mijn foto’s te redden?

Kan ik de map iPhoto-library backuppen en iPhoto, los van de rest, opnieuw installeren?

Bijdrager
    Oppie
    ”Hans

heb de cache al 2x opnieuw opgebouwd….. geen resultaat

Da’s toch wat anders dan wat ik beschrijf.

En iRik, de tweede keer dat ik jou advies bij een vraag over iPhoto tegen kom; iPhoto is een prima programma, niks mis mee. Ga jij ook mensen die hier een systeem probleem aanraden om over te stappen op Windows?:?

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb inmiddels iPhoto opnieuw geinstalleerd en mijn backup teruggezet…. heb de 119 foto’s uit de prullenmand ook maar weer in de bibliotheek gezet en de cache opnieuw opgebouwd.
    Ook nu blijven er een fors aantal foto’s onzichtbaar. Als ik alles selecteer in de bibliotheek, laat ie wel lege kaders zien en de info van de foto geeft ook een omvang weer, dus ik denk dat de foto’s er nog wel zijn……of niet??

Begin me nu toch echt zorgen te maken…. Iemand nog een idee?

Bijdrager
    iRik
    ”Oppie”

Ga jij ook mensen die hier een systeem probleem aanraden om over te stappen op Windows?:?

Nee, want van Windows weet ik dat het minder goed is dan Mac OS X, en van Lightroom weet ik dat het beter werkt dan iPhoto (ik heb iPhoto namelijk ook een tijdje uitgeprobeerd, toch jammer dat het zo slecht samenwerkt met Finder;) )

Midas dacht er ook zo over:

”midas”

tja iphoto,……
    Ik kan er nog steeds niet mee overweg het is echt een pc programma. Foto’s worden tig keer opgeslagen (bijv. bij draaien). ik Kan er niet mee overweg omdat ik graag via de mappen werk en zo alles beheer. iphoto moet dit ‘mappen beheer’ makkelijker maken en overnemen, maar makkelijker is het zeker niet. Wat er ook onhandig aan is, is dat je in de bibliotheek niet kunt zien of je foto’s al geordend hebt in andere mappen.
    Ben ik de enige die er zo overdenkt, of kan ik gewoon niet met het prog. overweg?

Het is ook niet verplicht om Lightroom inplaats van iPhoto te gebruiken, ik raad het alleen aan:)

Sleutelbeheerder
    Night

hoe bouw je de cache eigenlijk opnieuw op?

Bijdrager
    Oppie

IRik, over de kracht en de zwakte van iPhoto lopen al andere topics, daar los je Hans zijn probleem niet mee op. Daar kun je verder gaan (en ik ben het ook zeker niet met je eens!)

Hans, herinstalleren heeft nooit zin; de problemen bevinden zich in de Thuismap en dat blijft ongemoeid bij herinstallatie.
    Idd, wat bedoel je met cache opnieuw opbouwen?

Bijdrager
    OMT-fan

Met appeltje + alt ingedrukt iPhoto starten heb ik gedaan….

Moet ik soms ook iets in de iPhoto-library doen?

Bijdrager
    Oppie
    ”Hans

Met appeltje + alt ingedrukt iPhoto starten heb ik gedaan….

En wat heb je toen voor optie gekozen?

Bijdrager
    OMT-fan

1 x alleen de bovenste en later ook nog een keer alle opties….

Bijdrager
    OMT-fan

Mijn problemen worden steeds groter, een slideshow wordt nu ook al niet meer van de geselecteerde, maar van willekeurige foto’s gemaakt.
    Kan ik niet ergens alleen de jpegs uit de library halen en opnieuw in een nieuwe versie iPhoto inlezen??

Bijdrager
    OMT-fan

weet iemand raad???

Als ik de map “Originals” kopieer heb ik dan alle originele foto’s en kan ik dat dan weer in een vernieuwde library zetten???

Bijdrager
    Oppie

Hans, een paar dagen geleden schreef Deskman dit in een andere topic:

”Deskman”

IPhoto doet drie dingen:
    1] het sorteert de foto’s op datum in geneste folders (map jaar>mapmaand>map_dag)
    2] het maakt een backupfile van je foto in map_dag>originals
    3] het maakt thumbnails van alle foto’s in de map_dag>thumbs

Als je wil importeren vanaf een andere locatie dan moet je gewoon ‘add to library’ kiezen uit het iPhoto menu. Dubbele foto’s wordt je voor gewaarschuwd en thumbs, .xml files etc worden niet meegenomen.

Anders wordt het inderdaad een zootje

Ik wist het zelf ook niet, maar dit is dus het antwoord op je vraag.
    Zo zou het moeten werken:
    – iPhoto afsluiten
    – de map iPhoto Library uit ~/Afbeeldingen bv naar je bureaublad slepen
    – voor de zekerheid ook het voorkeursbestand com.apple.iphoto.plist uit
    ~/Bibliotheek/Preferences weggooien
    – iPhoto opstarten
    – met commando Archief>Voeg toe aan bibliotheek… de OUDE iPhoto Library,
    dus die op je bureaublad aanwijzen en importeren
    – Klaar?!:lol:

Bijdrager
    OMT-fan

Lijkt inderdaad te werken…. gelukkig….
    Echter hij vraagt niet naar de dubbele foto’s zodat mijn bestand 2x zo groot is en geen 2200 maar 4400 foto’s wordt (originals + thumnails??).

Als dat omzeilt kan worden heb ik de perfecte oplossing want de ontrbrekende foto’s lijken er wel in te zitten….
    Heb nu alleen de map originals geimporteerd. bestand is nu wel schoon maar heb een biblitheek van 2000 ex. en al mijn mappen zijn verdwenen….(lijkt dus niet de oplossing)

Bijdrager
    Hans.

Ik heb nog een heel oude versie van iPhoto, maar hij crashte, had te weinig geheugen, en heeft de database op een op andere manier niet bewerkt, die xml bestandjes, alle foto’s staan netjes in mapjes, is er een manier waarop je het database bestand kan herstellen, want hij vindt geen foto, bij opnieuw importeren raakt hij de datum kwijt…

Ik gebruik iPhoto 2.0 …

Bijdrager
    OMT-fan

Heeft iemand nog een mogelijke oplossing voor mijn iPhoto-probleem……???

Bijdrager
    DarkRaverNL

Bij mijn vaders account is ook iets raars aan de hand, hij laat wel de kleine previews zien, maar als je erop klikt voor de grote, dan blijft het zwart, ik heb met spotlight op de foto naam gezocht, en de fotos kan die niet vinden, iemand een idee hoe dit komt ? en hoe het mischien op gelost kan woorden ? ik heb met FileBuddy ook op Hidden Files gezocht, maar nog vind hij niks.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.