30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    mavje

iPhoto poll

iPhoto poll

Bijdrager
    Steff

Natuurlijk!

1 Klik en ik heb al mijn foto’s…..:)

Bijdrager
    jbgood

Ik bekijk ze wel in Iphoto maar beheer doe ik zelf. Opslag van iphoto is veel te onduidelijk voor mij.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Yep. Alleen jammer dat hij sorteert op datum in mijn finder. Ik heb namelijk nog een oude digitale camera die de datum niet onthouden kan als je de batterijen eruit haalt. Soms vergeet een mens die dan opnieuw in te stellen en dan zit alles door elkaar.

Voor de rest: prima programma, zeker met ilife 06!

Moderator
    unSOUND

Mensen die klagen over de mapindeling van iPhoto hebben het dus duidelijk nog niet begrepen. Het hele idee erachter is immers dat je nooit meer een foto hoeft op te zoeken met de finder, want je kunt alles doen vanut iPhoto, wat enorm veel voordelen heeft.

Je kunt een map-hiearchie maken net zoals in de finder, met het verschil dat je een foto in meerdere plaatsen kunt indelen en toch maar 1 fysiek bestand hebben. En je kunt verder alles vanuit iPhoto, of dat nu mailen, branden of een filmpje van een diashow maken.

Ik heb momenteel dus echt alles in 1 grote Library staan. En het is een verheerlijking.

Bijdrager
    joffrie

Ik gebruik nog iLife 05.
    En iPhoto is een fantastisch programma, ik zou er niet zo direct een beter vinden, zeker niet voor Windows. iPhoto was eerlijk gezegd zelfs één van de redenen van mijn overstap naar Mac.

Bijdrager
    Mendoza

iPhoto is een behoorlijk prettig programma. er zijn vast andere die ook prettig zijn (welke eigenlijk?), maar die zitten niet standaard bij iedere mac. het enige vervelende is dat je een filmrol niet achteraf een naam kan geven.
    de laatste optie begrijp ik niet: risicovol?

Bijdrager
    Pier
    ”Mendoza”

het enige vervelende is dat je een filmrol niet achteraf een naam kan geven.

Selecteer de filmrol en je kan bij informatie gewoon de naam aanpassen bij ‘titel’.

Bijdrager
    Mendoza

ah! weer wat geleerd.
    dat bedoel ik maar: geweldig programma dat iPhoto.

Bijdrager
    Oppie

We krijgen het ze ook nooit aangeleerd, hè unSOUND?!:wink:

Doe ik het ook nog een keer:
    Als je met iPhoto werkt, doe je alles met de iPhoto interface, en blijf je uit het mapje iPhoto Library in de Finder!

Bijdrager
    greatpetie83

nou, helaas moet dat af en toe wel als ik een foto voor mijn weblog nodig heb. Maar ik geef mijn filmrollen een op datum gebaseerde naam met een korte omschrijving zodat ik de laatste zo kan vinden en ze toch op volgorde van datum staan.

Bijdrager
    Mendoza

volgens mij zet iPhoto de rolletjes sowieso op volgorde van datum. en anders kan je met de kalender (linksonder) zelf op datum zoeken . . . .
    het wordt steeds beter dat iPhoto . . . . :D

Bijdrager
    Oppie
    ”greatpetie83″

nou, helaas moet dat af en toe wel als ik een foto voor mijn weblog nodig heb.

En die sleep je dus gewoon uit de iPhoto interface naar bv je bureaublad, of direct in blogger, zonder je dus verder af te vragen waar die foto nou staat!

Bijdrager
    GoingStrong

iPhoto is voor mij helemaal super! De foto-map backup ik regelmatig op een externe HD, dus dan hoef je je niet druk te maken over onveilig. Ik heb ingesteld dat dubbelklikken de foto direct opent in Photoshop, dus wat wil je nog meer? Browsen in iPhoto en bewerken in Photoshop. Prima!

Momenteel zitten er 10772 foto’s in. :D

Hoe lang gaat dat goed? :?

Is er een limiet aan het aantal foto’s? Weet iemand dat?:|

Bijdrager
    Ken

250.000, dus je komt nog wel even toe:)

Bijdrager
    Mattheus

Het is opvallend hoeveel mensen zelf proberen structuur aan te brengen in hun fotoalbums terwijl iPhoto alles aan boord heeft. Laat iPhoto gewoon z’n werk doen en je hebt een kanjer van een applicatie! Ik vind het helemaal super en de samenwerking met andere programma’s is helemaal top.

Bijdrager
    Meccs
    ”joffrie”

ik zou er niet zo direct een beter vinden, zeker niet voor Windows.

Picasa, beter en sneller

Bijdrager
    greatpetie83
    ”Oppie”

En die sleep je dus gewoon uit de iPhoto interface naar bv je bureaublad, of direct in blogger, zonder je dus verder af te vragen waar die foto nou staat!

Ja de hele foto, maar ik heb altijd de gecreeerde thumbnail nodig. Want anders neemt het teveel ruimte in.

Bijdrager
    joffrie

De foto’s die je wil gewoon selecteren in iPhoto en exporteren.
    En dan kan je zelfs nog kiezen hoe groot je foto moet zijn, zo simpel is dat.:wink:

Bijdrager
    roy

Gebruiken mensen eigenlijk de keyword functie in iPhoto? En zo ja, hoe werkt dat in het gebruik?
    Want ik namelijk niet, en nu ik de 10000 foto;s bereikt heb begint het wel rommelig te worden met albums alleen

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik niet de standaard keywords, maar ik gebruik wel de optie om notities in te voeren. Zo heb ik enorm veel foto’s van Ferrari. daar heb ik de types en kentekens ingevoerd. Ik kan dus in een handomdraai alle foto’s van een bepaald type, of zelfs een specifieke auto vinden…

En ik moet zeggen dat dat iPhoto nog steeds als de brandweer gaat, met inmiddels 12.000 foto’s.

Wat ik tevens doe, is albums in mappen plaatsen, op deze manier kun je je foto’s bijna op dezelfde manier ordenen als met de finder. En met een Slimme map kan ik de foto’s vinden die nog niet in een album staan, zo weet ik zeker dat ik er geen 1 mis.

Bijdrager
    Hanky Dussen

iPhoto is een heel mooi programma hoor, maar wat ik irritant vind is dat als ik mij Canon EOS 350 aansluit en een selectie in iPhoto wil importeren, dan kan dat niet : iPhoto laat immers geen thumbnails zien van de foto’s die op de EOS(kaart) staan. Ik kan dus alleen maar kiezen voor ALLES importeren, terwijl ik dat vaak niet wil.
    Het gekke is, dat Fotolader het wel allemaal kan, dus laad ik de foto’s maar via Fotolader in om ze vervolgens naar iPhoto over te zetten. Beetje omslachtig…

Bijdrager
    roy

Daar is een toetsencombinatie voor, ooit ergens gelezen. Net als al die verschillende vormen van de cursor bij de rode ogen optie die verborgen zitten.

ik denk dat dit het is: http://db.tidbits.com/article/8678

voor de rode ogen cursor: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060504123458727

en meer grappigs: http://wheezersociety.blogs.com/iphoto_plugins/

Bijdrager
    Hanky Dussen

hee, die import-truck werkt inderdaad, maar echt heel bruikbaar is ie niet aangezien de thumbnails ‘leeg’ zijn….Nou maar hopen dat Apple dit in iPhoto 7 wel goed regelt !

Bijdrager
    Vulture

ik gebruik ook overal iphoto voor de reden waarom zie post van de “master” unSound :wink:

Bijdrager
    mekker

ik pak het als volgt aan
    De naam van de foto is de plaats waar die gemaakt is en na het importeren geef ik alle fotos één ster als foto’s echt niet goed zijn gaat de ster er af en komen de foto’s terecht in een smart album om later verwijdert te worden. vervolgens heb ik keywordes voor de categorien, familie, architectuur, landschap ed, foto’s die ik op een of andere manier bewerkt heb krijgen 2 sterren , 3,4,5 sterren zijn voor goed beter best. vervolgens gebruik ik de commentaren voor foto specifieke omschrijvingen zoals wie of wat er op de foto staat.

Bijdrager
    plonserd

ik importeer gewoon alles in iphoto zonder keywords of andere dingen..heb ook maar een kleine 2000 foto’s, dus ik weet wel ongeveer waar ze allemaal staan als ik ff snel door de foto’s scroll

Moderator
    unSOUND
    ”Hanky

iPhoto is een heel mooi programma hoor, maar wat ik irritant vind is dat als ik mij Canon EOS 350 aansluit en een selectie in iPhoto wil importeren, dan kan dat niet

Dit heeft meer te maken met Canon in dit geval, die niet de standaard manier van mounten gebruikt. Alle camera’s verschijnen gewoon op je bureaublad, behalve Canon… daardoor mis je inderdaad de optie om slechts een selectie te importeren. Gebruik je een cardreader, is het ook opgelost.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Het gaat mij om het importeren (van een selectie) in iPhoto, niet in de Finder (bureaublad).
    Ik lees ook nergens (in de iPhoto-Help en op internet) dat het überhaupt kan. Sterker nog, het is een bekend probleem, niet alleen met Canon camera’s.
    Ik zou het ook best vinden als iPhoto zelf zou onthouden wat ie al eerder had geimporteerd, zodat ie iedere keer alleen de nieuwe (nog niet geimporteerde foto’s) zou importeren.
    Een kennis met een Panasonic camera meldde me dat versie 5 dit kon, maar dat na de update naar versie 6 dit opeens niet meer gebeurt….
    Afijn, het is wel een stevig minpunt van iPhoto….

Moderator
    unSOUND
    ”Hanky

Het gaat mij om het importeren (van een selectie) in iPhoto, niet in de Finder (bureaublad).

Als de schijf te zien is op je bureaublad, kun je automatisch ook een selectie importeren in iPhoto… Door in het venster van iPhoto namelijk op de schijf te klikken… iets wat dus niet kan met een Canon die niet als schijf verschijnt.

”Hanky

Ik zou het ook best vinden als iPhoto zelf zou onthouden wat ie al eerder had geimporteerd, zodat ie iedere keer alleen de nieuwe (nog niet geimporteerde foto’s) zou importeren.

Dat doet ie ook al sinds versie 1…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.