5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    endemar

iPhoto plotseling verdwenen

Ik gebruikte iPhoto vrolijk op mijn PowerBook G4 tot het moment dat ik bij het opstarten van iPhoto de mededeling ‘iPhoto is onverwacht gestopt, andere software is niet beinvloed’ op een schermpje kreeg. Met de zoekopdacht iPhoto gezocht en het hele pakket is niet meer te vinden. De foto’s gelukkig nog wel in de bibliotheek. Van een andere computer iPhoto naar de PowerBook gesleept (56MB!) en met het opstarten precies dezelfde boodschap. Wat is er aan de hand?
    Hetzelfde overigens met Word… Dat kon ik vroeger (tot OS 9.2) oplossen door b.v. corrupte fonts te verwijderen. Maar nu? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Graag een reactie en alvast bedankt want ik heb het pakket hard nodig.

Anoniem

Misschien helpt het weggooien van de iPhoto preferences: com.apple.Iphoto.plist uit je user>>bibliotheek>>preferences map ?
    Ben je alleen je voorkeuren kwijt…

Bijdrager
    mbrant

Ook wij hebben daar last van gehad en hebben ook de schijfhulp gebruikt om de “toestemmingen” te herstellen. Inderdaad de pref weggooien kan helpen.
    Maar je zult telkens meer van dat soort gein tegenkomen, waar je weinig van snapt. Dit haalde i k vanmorgen van de “conslolelog” toen ik een file in MS office wilde openen. Rara!

## Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (regR/carP/x!bt)
    Jul 1 10:11:19 Computer-van-Marianne /Applications/Microsoft Office X/Microsoft Word: MIG: server died : CGSExtractEventRecordsFromMessage

Ik weet niet wie wel in deze taal kan werken, maar ik was ook heel handig met OS 9xxx en het wordt voor mij steeds moelijker met OSX.
    Ik werk al sinds 1993 met mac en ben nu inmiddels 6o geworden en denk behoorlijk te zijn meegegroeid; echter het lijkt me af toe boven het hoofd te groeien

Wij hebben bijvoorbeeld steeds van die mooie gekleurde balletjes en moeten dan wachten voordat we weer verder kunnen gaan. We hebben best behoorlijk spul, maar ook developers weten niet hoe dit komt.
    In ieder gval werken we in een netwerk met 3 computers (Silver g4 BleuG4 en Titanium G4) waarvan er 1 als “server” wordt gebruikt om bepaalde files samen te gebruiken. We hebben een 5 licentie pack voor jaguar en dus geen server SW en natuurlijk de juiste SW voor dit samengebruik.

In ieder geval hoop ik voor het iPhoto programma dat hij weer is gevonden!

Bijdrager
    JeePee

Probeer DiskWarrior eens, grote kans dat die de boel kan herstellen, want het klinkt als iets met je directory!:roll: Succes!

Bijdrager
    mbrant

Als dat het zou zijn< ben ik een zeer gelukkig mens. Ik ga er me aan de gang. Marianne

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.