11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene Timmer

Iphoto opnieuw installeren

Hallo allemaal.

Ik wil Iphoto installeren, nu staan al mijn foto’s op een ext hdd,
    Ik wil eigenlijk niet dat hij ze op hdd van de mac zet

Hoe moet ik dat doen, zodat hij ze niet installeert op de mac, die foto’s staan in allemaal mappen want ik gebruik op de pc picasa.

Gr Rene

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je al gezocht op dit forum met de woorden
    iphoto externe hd

Daar vindt je vast wel een oplossing voor jouw vraag….

Bijdrager
    Rene Timmer

Ja daar heb ik op gezocht natuurlijk.

Ik kom daar alleen tegen van mensen die de hdd vol hebben en dan naar een ext hdd gaan.
    maar ik begin nu met een nieuwe installatie van IPhoto 5 en dan moet ik een bieb aanmaken van de foto’s die op de hdd staan, en ik wil ze eigenlijk niet importeren op de hdd, want het zijn er zo.n 20000

Ik gebruik een eMac g4 10.5.8

Gr Rene

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan volgens mij niet iPhoto dwingen om jouw zelf ingedeelde mappen te gaan volgen.
    Lees dit topic eens:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/iphoto-library-op-externe-hdd

Dan staat de library op je externe hd en dan moet je je foto’s van je externe hd dan weer in iPhoto importeren, zodat ze vervolgens met iPhoto weer te benaderen zijn.

Bijdrager
    Rene Timmer

Ben ze nu aan het importeren ik zie wel hoe het er uit komt, ik vind het jammer dat ik geen intel processor heb, dan gebruikte ik gewoon picasa.

Bedankt voor je reaktie.

Bijdrager
    Hansi2124

Geen dank.
    Ik gebruik zelf iPhoto naar volle tevredenheid, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Laat je in dit topic nog even weten of alles goed is gegaan?

Bijdrager
    Rene Timmer

Ja dat doe ik maar ik denk dat hij pas morgen klaar is.

Gr Rene

Bijdrager
    Hansi2124

We hebben geduld;-)

Bijdrager
    Rene Timmer

Het is nog niet gelukt, kreeg net stroom uitval dus kan weer opnieuw beginnen, want server verbinding viel weg, komende nacht maar weer proberen.

Gr Rene

Bijdrager
    Rene Timmer

Ik zou nog even laten weten of het gelukt is.

Het is gelukt, maar zo gauw ik iphoto opstart sluit hij ook weer af met een of andere fout melding.
    toen had ik zoiets van ik zet itunes er ook weer op op deze manier, precies het zelfde sluit ook af met een fout melding, maar alle liedjes staan er op, in de bieb van itunes maar hij sluit gewoon af.
    Misschien dat de nieuwe itunes niet met zo’n oude Emac werkt maar iphoto 5 moet er toch mee overweg kunnen.

Het zij zo

Gr Rene

Bijdrager
    Hansi2124

Het ligt eraan welke configuratie vereist is voor iPhoto 5. Datzelfde geldt voor je iTunes…..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.