6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MAC1971

iPhoto opnieuw installeren met behoud van foto’s

I.v.m. een iPhoto probleem moet ik iPhoto opnieuw installeren.

a: ik heb geen idee hoe ik iPhoto moet verwijderen en weer moet installeren.
    b: mijn huidige bibliotheek moet wel bewaard en ook hiervan weet ik niet hoe.

Kan iemand mij zo simpel mogelijk (ben nog een verse mac gebruiker) uitleggen hoe bovenstaande ten uitvoer moet brengen.

Moderator
    unSOUND

Je moet eerst 2 dingen van je Mac gooien:

iPhoto
    ( staat in je programma-map )

de installatiebevestiging van iPhoto
    ( staat in: Library > Receipts > iPhoto.pkg )

Je library staat in je thuismap
    ( jouw map > Afbeeldingen > iPhoto > iPhoto library )
    Deze moet je gewoon even ergens anders heen slepen.

Dan zou je iPhoto opnieuw moeten kunnen installeren.
    Waar weet je zeker dat dat echt nodig is ?

Bijdrager
    MAC1971

Nee ik weet het niet zeker.

Wat ik wel zeker weet dat ik de huidige foto’s niet uit de prullenmand van iPhoto krijg. Zodra ik zeg prullenmand leegmaken loopt het programma vast. Terwijl alle andere mappen prima werken. Het probleem onstaat bij de map waar de vreemde foto’s (foto’s die geen weergave hebben wel een naam maar geen beeld) inzitten.

Moderator
    unSOUND

Heb je veel foto’s in je library zitten ? Zo niet, dan zou je alles kunnen exporteren, de library wissen en de goede foto’s opnieuw importeren.

Als het inderdaad aan een aantal foto’s ligt, zal iPhoto opnieuw installeren niet helpen.

Bijdrager
    JeePee

Zou het weggooien van je voorkeuren van iPhoto helpen? En permissies herstellen, al gedaan?

Bijdrager
    MAC1971

Bedankt voor de tips probleem opgelost. Wissen vam library na exporteren had het gewenste effect.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.