15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac2011

iPhoto op TimeCapsule

Onlangs heb ik het bestand iPhoto Library op onze TimeCapsule gezet. Deze heb ik via een USB kabel gekopieerd naar de TimeCapsule.
    Het is dus onze externe harde schijf. Het bestand is vrij groot, maar als ik het open dan opent iPhoto. Dat begrijp ik.
    Wat me afvraag is het volgende: als ik op dit bestand (iPhoto Library) klik vanaf een andere computer (als die op de TC is aangesloten/ verbonden) krijg ik dan alle foto’s te zien? Ik wil een backup maken (op de TimeCapsule die als externe hd fungeert) van al onze iPhoto foto’s.
    Maar ik heb geen idee hoe een andere computer reageert als ik dan op iPhoto Library klik.

Ik heb ook gezien dat iPhoto de opties geeft “alle bestanden exporteren”. Er kan dan ook gekozen worden om “alles” naar de TimeCapsule te kopieren. Is dat een optie? Of is het overbodig?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    gIzMo01

Beste,

Wegens je library op je TC staat zal hij deze niet opnemen in TM, want TM maakt namelijk een back-up van je Mac en niet van je TC, dat is de rede dat ik mijn iPhoto Library niet op mijn tc heb staan:-)

Bijdrager
    Mac2011

Ok. Als ik de TC aansluit op een andere computer (via de USB kabel) en klik op het bestand iPhoto library wat doe ie dan? Als die computer iPhoto heeft, gaat ie dan “iPhoto Library” van de TC importeren?
    Ik wil al die foto’s graag op de TC hebben staan als externe HD.

Bijdrager
    Oppie

Die USB poort op de TC is toch enkel bedoeld voor schijven en printers, en niet om een Mac op aan te sluiten?! Net als dat je geen twee computers kan verbinden via een usb kabel.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik ben inderdaad benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt, bedoel je niet niet een netwerkkabel?

@GlzMo01: De truc is dan om de Library op een Airdisk (externe schijf aan je Time Capsule) te zetten. Die wordt ook gewoon gebackuped door Time Machine, dus heb je altijd een kopie.

Bijdrager
    Mac2011

Ja inderdaad netwerk kabel, die USB loopt niet naar de Mac… :thumbsup:
    Advies is dus Airdisk?

Bijdrager
    Vinhelper

Hoeft niet per se, het was meer een kanttekening bij de opmerking van GlzMo01.

Wat wil je nu precies?

1: Een backup op de TC, (die maakt Time Machine toch al?);

2: één Library die je op alle Macs kan openen, zonder dat het op de Mac zelf staat;

3: één Library die op alle Macs+TC synchroon loopt.

Want dat kan ik niet uit je verhaal halen, aangezien over alle 3 een beetje wordt gevraagd.

Bijdrager
    Mac2011

Nummer 2 s’il vous plait:lol:

Bijdrager
    Mac2011

:grin: zou fantastisch zijn

Bijdrager
    mbrant

Dat zelfde zou ik ook willen met de iTunes.

Bijdrager
    Pieterr

Nummer 2 is voor iTunes al zo’n 3542 keer uitgelegd (“iets met alt/option…”).
    Voor iPhoto kan het op dezelfde manier.
    Of je dat moet willen is een tweede. Zeker nu je iets als “Home Sharing” hebt in iTunes.

Bijdrager
    Mac2011

Ik wil niet sharen, maar backupen :crazy:
    Met de middelen die er zijn: een TC. Daarom vroeg ik ook of het zit heeft om vanuit iPhoto de optie “exporteren” te kiezen en dan alle foto’s te exporteren naar een map in de TC. De foto’s worden dan via de kabel naar de externe HD geexporteerd.
    Het begon allemaal met de vraag of die iPhoto Library (document) die er nu al op staat en vrij groot is, ook te openen is op andere computers. Ik heb geen idee wat er dan gebeurt, als je met een andere computers op die iPhoto Library klikt (op de TC). Iemand ervaring mee?

Bijdrager
    Mac2011

Niemand ervaring mee??:razz:

Bijdrager
    Pieterr

Ik snap niet wat je nu precies wilt.
    Je zegt: “ik wil niet delen, maar backuppen.”
    Dan zou ik zeggen: gebruik Time Machine. Dan wordt er automatisch een backup gemaakt van je iPhoto Library op je TC.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik snap er ook geen hout meer van. Begrijp je het zelf nog?:sarcastic:

Eerst roep je luidkeels optie 2, en dat was:

2: één Library die je op alle Macs kan openen, zonder dat het op de Mac zelf staat;

en daarna:

Ik wil niet sharen, maar backupen

Misschien is het handiger eerst op te zoeken wat de termen eigenlijk betekenen? Zomaar een tip.:slant:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.