17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    schrips

iPhoto op nieuwe Macbook Pro

Kan iemand mij vertellen, op eenvoudige wijze ;)…

1.
    welke stappen ik moet nemen om op een nieuw aangeschafte Macbook Pro
    iPhoto te installeren (tot mijn schrik zit dat er niet op) en te gebruiken in plaats van Foto’s?

2.
    En of het dan nog mogelijk is om de foto’s die dan in iPhoto staan ook in iCloud te krijgen?

(ik ben nl gewend aan en tevreden met iPhoto en heel ongelukkig met Foto’s)

alvast veel dank!

Bijdrager
    GastonM

Is je nieuwe MacBook Pro standaard uitgerust met El Capitan? Er zijn wisselende ervaringen met iPhoto op El Capitan, bij sommigen werkt het, bij anderen juist weer niet. Heb je iPhoto ooit aangeschaft via de Mac App Store? Dan kun je het waarschijnlijk nog terugvinden als je inlogt met je Apple ID onder Aankopen. iCloud-fotobibliotheek werkt sowieso niet in combinatie met iPhoto, Fotostream wellicht wel nog.

Bijdrager
    GoeieDag

WTF Gaston? iPhoto werkt prima onder El Capitan!
    EDIT: ja, snel je post veranderen van “Je hebt pech want iPhoto doet het niet onder EC” in deze wat voorzichtiger bijdrage…

Je kunt gewoon een iPhoto progje van een andere Mac overzetten op de nieuwe Mac.
    Of haal ‘m binnen uit de Mac App Store via Aankopen.

Bijdrager
    GastonM

Dat kan kloppen, maar bij mij startte het in ieder geval niet meer op na de update naar El Capitan. Ik heb het bericht aangepast.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien belangrijk dat je de meest hoogste versie van iPhoto gebruikt op EC, en niet die van OS 10.6 ML of zo…

Bijdrager
    SunKeeper

Je moet het wel in bezit gehad hebben. (anders staat het niet onder Aankopen)

De versie die hoort te werken (op een clean OS X zal dat wel) is 9.6.1.

Je moet een nieuwe bibliotheek aanmaken en alle foto’s importeren, indien je eerder een lagere versie dan 9.4.3 hebt gebruikt (op een oudere OS X) en die niet hebt geüpdatet en daarmee ten minste één keer je bibliotheek hebt geopend.

Bijdrager
    IGBA

Ik wil hier alleen nog toevoegen dat Photos ondergewaardeerd is. Ik heb het hier nu een paar maanden draaien, en wil voor geen goud terug naar iPhoto. Maar ieder zijn meug.

Bijdrager
    dennissch
    IGBA op 26 januari 2016

Ik wil hier alleen nog toevoegen dat Photos ondergewaardeerd is. Ik heb het hier nu een paar maanden draaien, en wil voor geen goud terug naar iPhoto. Maar ieder zijn meug.

Ik heb sinds juni een macbook, maar de foto’s app vind ik een verschrikking. Zo ingewikkeld en gedoe met importeren en weetikveel wat. Daarnaast wil ik zelf de controle houden over de bestanden. Dus ik open ze gewoon in de finder.

Bijdrager
    schrips

Dan gaat het bij mij dus niet lukken, helaas, want de nieuwe macbook draait op El Capitan. In de mac app store is er ook geen iphoto meer te vinden zag ik. Vind ik heel erg jammer, dat dit soort dingen gewoon maar voor ons bepaald worden. Zucht.
    Dan zal ik flink zijn, en op het verkennen van Foto’s storten. :-|

In elk geval bedankt voor het reageren.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan zul je die nooit geaccepteerd hebben in de Mac App Store.

Ik kan er hier zelf zo bij, versie 9.6.1, terwijl de eerste versie die verder geüpdatet is gewoon van een DVD af komt.

Bijdrager
    schrips

Nee ik heb iPhoto gewoon als standaard programma op de mac gehad, hoefde dus niet aan te schaffen….

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je je vorige Mac niet meer?
    Heb je geen backup liggen van je vorige Mac?

Bijdrager
    Joid

Er is een serie geweest Macs geweest waarbij je iPhoto (als onderdeel van iLife) gratis bij je Mac kreeg. Dus je hebt er toen niet voor betaald. Vandaar dat het voor jou niet in de Mac App Store te vinden is.

Gewoon met Foto’s gaan werken. Na een week wil je niet meer anders.

Bijdrager
    SunKeeper
    Joid op 27 januari 2016

Dus je hebt er toen niet voor betaald. Vandaar dat het voor jou niet in de Mac App Store te vinden is.

Correctie, ondanks dat je niet betaald hebt, als je het toen wel gebruikt hebt dan heb je ook op ”Accepteer” geklikt in de Mac App Store onder “Aankopen”.

En zoals de naam al zegt staan ze dus vanaf toen onder de Aankopen en nu nog steeds. Waardoor je nog steeds de laatste versie kan downloaden.

http://www.iculture.nl/gids/iwork-ilife-apps-gratis-downloaden-ios-mac-uitleg/

Bijdrager
    schrips

SunKeeper, als je op die link klikt krijg je dit te lezen:
    Artikel niet beschikbaar.
    Het artikel dat u hebt aangevraagd is momenteel niet beschikbaar in de Nederlandse winkel…..

Goeiedag, Kun je het programma vanuit de back-up (externe HD) op een nieuwe Macbook krijgen? Wist ik niet….
    Geen idee hoe dat moet.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik ook niet. Want jij vertelt me niet wat voor backup je hebt. Time Machine?

Bijdrager
    SunKeeper

Je hebt ook niets in die winkel te zoeken. Daar kan ik hem zelf namelijk ook niet vinden.

Wel onder tabblad ”Aankopen”. (mits je heb daar ooit geaccepteerd hebt en/of geüpdatet)

Uit een backup kan ook, maar dan alleen versie 9.6.1. Oudere werken niet.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.