6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MichielV

Iphoto op mac mini blijft vastlopen ondanks uitbreiding werkgeheugen naar 16GB

Heb sinds enkele maanden een mac mini. Met name gekocht voor eenvoudig delen van foto’s tussen de verschillende apple apparaten. Na het importeren van mijn (grote) fotobibliotheek blijft Iphoto echter vastlopen. Het programma lijkt met name gezichten te willen blijven laden.
    Na informatie te hebben ingewonnen heb ik het geheugen uitgebreid van 2×2 naar 2×8 GB. Dit lijkt vooralsnog geen enkel effect te hebben. Eerder al verwijderde ik driekwart van mijn foto’s in Iphoto. Zolang Iphoto aan staat blijft de mac maar ratelen en ratelen, met een zeer hoge CPU. Ik word er volstrekt moedeloos van. Wie heeft er tips of kan er helpen?? Het moet toch mogelijk zijn, om ook met veel foto’s (tussen de 200 en 300GB) Iphoto te laten draaien?

Bijdrager
    iMad

Hoe lang laat je hem ratelen?
    Kan soms lang duren bij het importeren van een grote lading foto’s.

Bijdrager
    MichielV

Dank voor je reactie. Ik laat ‘m vrij lang ratelen. Het probleem is dat hij ook blijft ratelen als er helemaal geen foto’s worden geimporteerd. In feite blijft de mac continue ratelen als Iphoto aan staat.

Bijdrager
    iMad

200 tot 300 GB is ie wel een paar uur mee bezig als ik me niet vergis.
    Gewoon eens voordat je op bed gaat aanzetten en de volgende morgen kijken of die klaar is.

Bijdrager
    wouter57

Airdrop werkt ook fijn tenzij je met verouderde materiaal werkt dan gaat dat niet. Ik gebruik ook Photosync en dat gaat echt snel.

Bijdrager
    TheBigZ

Met heel veel foto’s kan het herkennen van de gezichten (“Faces”) inderdaad best lang duren.
    https://discussions.apple.com/thread/2195196
    Probeer je Mac een paar dagen aan te laten staan, zoals iMad al voorstelde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.