7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Roelbon

iphoto op G5 server???

Kan je iphoto op een nieuwe G5 server installeren? Zo ja waar kan ik dat vinden?

Bijdrager
    klaus

Bij de online apple store, en bij alle resellers.

Echt, maar waarom zou je op een server consumer apps willen draaien?

Bijdrager
    Roelbon

omdat de server een mac is waar niemand rechtstreeks op werkt, maar waar iedereen af en toe eens moet kunnen kijken naar de foto’s

Bijdrager
    klaus
    ”Roelbon”

omdat de server een mac is waar niemand rechtstreeks op werkt, maar waar iedereen af en toe eens moet kunnen kijken naar de foto’s

Zou het dan niet handiger zijn een drive te mappen naar de clients waar je een library van de foto’s opzet. En deze dan laat bekijken met een imageviewer?

Want indien je beide zou willen doen (en de foto’s via netwerk toegankelijk maken, en de foto’s browsen via iPhoto) dan zou het wel eens moeilijk kunnen zijn om in de mappenstructuur van iPhoto de correcte foto te vinden en die via het netwerk over te zetten.

Ikzelf zou een library van pics opzetten die toegankelijk is voor elke user

Bijdrager
    macpro

iPhoto heeft tegenwoordig de mogelijkheid om foto’s te delen, net zoals dat in iTunes kan met de muziek.
    Dus iPhoto op een server zetten is zeker geen slecht idee.
    Ik heb hier ook iPhoto centraal staan en probeer daar zoveel mogelijk alle foto’s in te zetten.

Bijdrager
    tomworld

Alleen Itunes werk op OSX server……..

iPhoto laat zich niet installeren.

Bijdrager
    macpro
    ”tomworld”

Alleen Itunes werk op OSX server……..

iPhoto laat zich niet installeren.

Heej, wat vreemd.
    Want je kunt als ik me niet vergis wel een upgrade doen van OS X naar OS X Server.
    Wat gebeurd er dan met iPhoto als je die al geĂ¯nstalleerd hebt?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.