3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    joostmeurs

iPhoto of Adobe Bridge CS5?

Ik kan foto’s op twee manieren importeren.

1. Via Adobe Bridge CS5 en Photo Downloader.
    2. Via iPhoto. Dan exporteren met de volgende instellingen:
    a. type JPEG,
    b. JPEG-kwaliteit maximaal
    c. grootte afhankelijk van instelling

Met Adobe Bridge CS5 is de grootte 2,2 MB
    Met iPhoto is de grootte afhankelijk van de instelling:
    – hoog 2,1 MB
    – maximaal 5,3 MB
    – normaal 1 MB

De camera die ik gebruik is een Canon Ixus 300 HS.

Wie kan mij vertellen waarom de grootte bij iPhoto maximaal 5,3 MB is terwijl de die via Bridge niet groter is dan 2,2 MB?

Als ik via Bridge importeer heb ik dan geen verkleinde foto of iets dergelijks waar detail ontbreekt?

Bedankt voor jullie moeite!

Geblokkeerd
    Anoniem

Omdat de 2 programma’s die je opnoemt totaal andere functies hebben:)
    – iPhoto is een foto verzamel en bewerk programma
    – Bridge is precies wat de naam doet vermoeden, een brug tussen bestanden en programma’s.

Volgens mj slaat iPhoto het origineel op, en een backup van het origineel. Daarnaast zou ’t me niets verbazen als iPhoto er een paar dingen mee doet zoals kleurprofieltje plaatsen e.d.

Bridge daarentegen kan de beeldem misschien omzetten en importeren, maar volgens mij doet het verder niets met de kwaliteit van de foto. Ik denk dat daar ook het verschil in bestandsgrootte in zit.

Persoonlijk gebruik ik Bridge om foto’s in te laden, al is het alleen maar omdat iPhoto op ten duur onwijs groot wordt zonder dat je daar de volledige controle over lijkt te hebben. Je kan foto’s weggooien, maar als je ze een beetje bewerkt hebt heb je ook nog een origineel. Ik heb ’t zelf nooit voor elkaar gekregen om deze weg te gooien… ik heb wel eens gesnuffeld in de iPhoto Library, en kwam toen foto’s tegen die ik weken daarvoor al had weggegooit. Misschien kan ’t wel, maar niet zo makkelijk als dat je zou denken.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    johnkeates

Je kan bridge meer zien als het import onderdeel van Aperture.

Aperture is een beetje Lightroom en Bridge in een.

iPhoto is een consumenten programma, en Bridge een programma voor mensen die met digitale media werken, dus niet consumeren maar creëren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.