9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Multimediaknaller

iPhoto niet gemarkeerde foto's verwijderen

Graag zou ik mijn niet gemarkeerde foto’s in een keer willen verwijderen, en dat de gemarkeerde blijven staan.

Wie o wie:)

Bijdrager
    wouter57

Ik denk dat je dat gewoon moet omdraaien. Of sleep de gemarkeerde foto,s even naar je bureaublad en ga dan terug naar iPhoto en verwijder dan de rest die je niet gemarkeerd heb. Als je dat lukt ben je een kunstenaar want als je in iPhoto niets markeerd kun je ook niets verwijderen.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Hallo Wouter,

Ja dat zou ik eens kunnen proberen:)

Bijdrager
    Ir.Bob

Met slepen naar het bureaublad plaats je alleen een kopie op het bureaublad. In iPhoto blijven er dan nog steeds gemarkeerde en niet gemarkeerde foto’s staan. Je kunt denk ik het beste een ‘smart album’ maken met foto’s die niet gemarkeerd zijn.

Oh en trouwens @wouter57 gewoon cmd-delete verwijderd elke foto in iPhoto, gemarkeerd of niet.

Bijdrager
    Multimediaknaller

En met markeren bedoel ik niet dat ik de foto selecteer, maar ik markeer hem met een vlaggetje.

Bijdrager
    Ir.Bob

Voor als het nog niet duidelijk was: File->New Smart Album en dan deze criteria overnemen. (als jouw OSX in Nederlands staat mag je zelf vertalen)

Bijdrager
    Multimediaknaller

Dat heb ik dus gedaan/ aangemaakt, maar wat ik ook weghaal ook de gemarkeerde verdwijnen naar de prullenbak!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je de oplossing van Ir.Bob gebruikt, moet je natuurlijk wel eerst naar dat slimme album gaan en dan pas de foto’s die je daar ziet verwijderen.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Ok, dank ieder tot zover.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.