7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Joffry

iPhoto .mov naar iPad foto's

Wie weet of er ondertussen een app is, die de .mov filmpjes uit iPhoto in de respectieve “albums” in iPad foto’s kan krijgen. Of moeten we maar wachten tot Apple met een update komt. Het is wat veel werk om deze filmpjes te converteren en ik weet niet of je dan zeker bent, dat ze ook in het juiste album geplaatst kunnen worden. Met een (goede) oplossing zou ik (en de familie) zeer content zijn.

Bijdrager
    tarun

Gaat dat niet automatisch? Bij mijn iPod in ieder geval wel.

Bijdrager
    Joffry

Nee, het betreft hier een “iPad” (2). Heeft iemand ervaring hiermee ? Het zijn filmpjes uit een Canon Ixus en oudere .mov uit een Nikon Coolpix.

Bijdrager
    Joffry

Ik heb wel begrepen, dat je tot St.Juttemis kan wachten en dat de enige oplossing is om de filmpjes te coverteren. Wel erg vreemd eigenlijk, dat een iPad problemen heeft met QT filmpjes. Quick Time is toch van Apple ??

Er zijn al diverse topics over converteren. Het beste om deze filmpjes met zo weinig mogelijk verlies te converteren zou met Handbrake moeten gebeuren. Is er ondertussen nog iets beters ?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt tot Sint Juttemis wachten, of er zelf wat aan doen.

Er zijn meerdere mogelijkheden. Ik noem er één:

Met iFiles uit de app-store kun je gewoon via iTunes je mov’s uploaden naar de iPad.
    Ik heb net een full-HD film* op mijn iPad gezet en die wordt probleemloos afgespeeld.

Converteren is dus niet nodig.

* Diezelfde film laat zich rechtstreeks vanuit iTunes NIET naar de Video’s-app van de iPad zetten.

Bijdrager
    Fdeath

Maar ook met ifiles krijg ik een.mov niet in de map photo…. Dat heb ik nodig voor de app’s die alleen in die map willen kijken, zoals aurasma light… Iemand een idee?

Bijdrager
    KarelWillem

Download iExplorer:
    http://www.macroplant.com/iexplorer/

Sluit je iPad aan.

Ga naar:
    Root > Private > Var > Mobile > Media > PhotoData > Videos

Kieper daar je mov in.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.