12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

iPhoto met "oude" foto's

Ik heb vanaf 2002 CD’s en DVD’s gebrand met een iPhoto library van foto’s van elk jaar. Nu wil ik wat van die CD’s uit 2003 bekijken, maar iPhoto zegt nu dat er geen foto’s op staan. Terwijl er duidelijk een iPhoto Library op staat met de betreffende jpg’s en verwijsfiles. Ook wordt iPhoto gelijk opgestart als de CD in de iMac gaat en zie ik wel alle gebeurtenissen in de linkerbalk. In het hoofdvenster zie je enkel staan “geen foto’s”. Dit gaat zo door t/m 2005.
    Foto’s van 2006 komen dan weer wel gelijk in iPhoto op het scherm.
    Heeft Apple iets aan de interne iPhoto structuur veranderd dat de nieuwe versie van iPhoto die oude bestanden niet kan lezen?
    Wel erg vervelend.

Moderator
    unSOUND

De library-indeling is door de jaren heen wel veranderd, maar oudere versies kunnen altijd bekeken worden… Staat alles wel echt op de CD ? ( klopt de gebruikte schijfruimte )

Bijdrager
    mbaert

Ja, alles klopt. De hele serie van 2002, 2003 en 2004 pakt niet, alles daarna wel. Ik dacht eerst nog dat het was omdat ik vroeger CD’s gebruikte en later DVD’s. Maar ook de CD’s van 2005 en 2006 werken wel zoals het hoort.

Bijdrager
    Ir.Bob

Zie je ├╝berhaupt iets op die CDs staan als je ze bekijkt in de Finder?

Bijdrager
    mbaert

ja, via de finder kan ik ze wel terug vinden in de map iPhotoalbums etc.
    Het gaat er me net om dat ik de extra moeite heb genomen om ze als iPhotoalbums op schijf te zetten en dat alles tot 2004 niet door iPhoto herkend wordt, tenminste ik zie wel de albums die op de schijf staan, maar als ik die aanklik zegt iPhoto “0 foto’s” terwijl ze er dus echt wel zijn…

Bijdrager
    Beech

Kun je ze wel importeren ?

Bijdrager
    mbaert

Ja hoor, als ik ze sleep in iPhoto wel, maar ik kan vanuit iPhoto niet importeren. Maf toch?

Bijdrager
    Beech

Zet de CD eens op een harde schijf en klik de bibliotheek aan met de command- en optionkey ingedrukt. Dan krijg je een keuzemenu, kies voor rebuild library, of iets dergelijks. Als je meerdere iPhoto libraries hebt kun je met de command + option(alt) key een keuzemenu openen.

Bijdrager
    mbaert

Zal ik eens proberen als ik weer thuis ben. Bedankt voor de tip.
    Houdt natuurlijk wel in dat die oudere CD’s onbruikbaar zijn voor het doel dat ze dienden. En da’s jammer

Bijdrager
    Beech

Je kunt toch een nieuwe CD maken ?

Bijdrager
    Beech

Misschien is dit iets voor je:
    http://www.fatcatsoftware.com/iplm/
    ?

Bijdrager
    mbaert

Bedankt voor de tip Beech. Ik denk dat ik toch maar gewoon een nieuwe CD maak. Het zijn er maar 4 en met een beetje geluk passen de 4 CD’s op 1 DVD. Dan valt het allemaal wel weer mee.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.