7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ledda

iPhoto library restoren vanaf CCC back-up

Hoi,

Op mijn oude macbook maakte ik wekelijks een update van mijn iphoto bibliotheek (subfolder masters) naar een externe harde schijf.

Ik heb nu recent een nieuwe mac gekocht en zou graag de masters uit de back-up terug in iphoto krijgen.

Kan ik gewoon de masters map kopiƫren naar de nieuwe iphoto map of bestaat er een ander trucje??

Bedankt

Bijdrager
    feek

Gewoon de iPhoto-bibliotheek in zijn geheel kopieren (iPhoto wel eerst afsluiten!), dus niet een submapje masters, en vervolgens iPhoto opnieuw starten.

Bijdrager
    Ledda

@feek: wil je daarmee zeggen dat het nemen van backups van masters al die tijd overbodig was en dat ik uiteindelijk toch gewoon de complete iphoto map moet kopiƫren?

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Met de ‘master’ map heb je alleen de oorspronkelijke foto’s gekopieerd. Eventuele bewerkingen, metatags, sortering in albums en events en alles zitten ook in de andere mappen. Het is dus niet handig om alleen de ‘master’ map te kopiĆ«ren.

Bijdrager
    feek

Henk Jan geeft het antwoord al;)

Bijdrager
    Buzz

Gelukkig heb je de oude Mac met de complete library nog (toch?).

Bijdrager
    Ledda

hmm ok, dat weet ik dan ook alweer. Ik heb inderdaad de oorspronkelijke map gelukkig nog.

Thanks !!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.