4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Kameeri

iPhoto library opruimen

Ik heb een tijdje geleden nogal wat foto’s gebackupped en van mijn harde schijf gemikt… maar nu staan in iPhoto nog steeds alle miniaturen van die foto’s wel (ze verwijzen niet meer naar de grote foto, krijg zo’n grijs uitroepteken).
    Is er een handige manier om de ‘ongebruikte’ miniaturen automatisch te deleten? Opnieuw opbouwen van de library werkt niet, dan blijven ze gewoon staan…

Bijdrager
    rtgrs

Mijn iPhoto-archief was ooit eens erg groot, terwijl ik regelmatig opruim. Het klopte gewoon niet meer…

Zie: http://www.onemorething.nl/community/topic/waar-en-hoe-slaat-iphoto-op#post-2026009

Bijdrager
    Ir.Bob

Tsja, iets waar je nu natuurlijk niks meer aan hebt, maar je moet iPhoto gewoon opruimen vanuit iPhoto en niet vanuit de Finder. Helaas, zit er niks anders op dan iPhoto nu ook op te ruimen vanuit iPhoto en gewoon alle bestanden met uitroep teken weg knikkeren.

Bijdrager
    prullenbak

inderdaad. De nummer 1 tip voor het gebruik van iphoto is: Wegblijven uit de iphoto library via finder. Anders kunnen er alleen maar dingen mis gaan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.