11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    plato

Iphoto library opgesplitst op verschillende plaatsen?

Is het mogelijk om de library van Iphoto op te splitsen zodat hij op twee verschillende plaatsen staat?

De fotobib is namelijk te groot voor op mijn laptop,
    maar ik heb toch graag een deel van mijn foto’s mee…

plato

Moderator
    unSOUND

Op zich kan het wel, maar het is een hels karwei. En het kan eigenlijk alleen als je het vanaf het begin zo opzet, niet achteraf.

Bijdrager
    plato

en is dat ook mogelijk om dat met aperture te doen?

Moderator
    unSOUND

Nee. Aperture maakt zijn hele Library als 1 groot bestand aan…

Bijdrager
    Marc

hiermee lukt het perfect.
    http://www.iphotolibrarymanager.com/

Bijdrager
    rbandel

Wat ook een optie is om op de computer binnen je netwerk, met de grootste HD, je foto’s daar te beheren en te delen (iPhoto -> Voorkeuren -> Delen)
    Hierdoor hoef je op je laptop geen foto’s te bewaren, maar kan je wel alles bekijken.

Bijdrager
    rbandel

Ook een optie is via het programma iPhoto Library Manager meerdere bibliotheken te maken.
    Eén met alles en bv. één voor op de laptop…

Moderator
    unSOUND

Meerdere libraries maken is heel wat anders dan de bestanden van 1 enkele library verdelen over meerdere lokaties…

Bijdrager
    rbandel

Ik ben het met je eens dat het heel iets anders is, maar is waarschijnlijk in deze situatie wel de snelste optie. Je heb toch een beperkte bibliotheek bij je op bv. de laptop door verscheidene bibliotheken te maken.

Moderator
    unSOUND

En daar heb je geen enkel ander programma voor nodig… iPhoto kan namelijk zelf ook gewoon meerdere libraries aanmaken en beheren… start iPhoto maar eens op met de alt toets ingedrukt…

Bijdrager
    Buzz
    ”unSOUND”

Nee. Aperture maakt zijn hele Library als 1 groot bestand aan…

Dat is niet meer per definitie zo. Kijk maar naar nieuwe feature nummer 1 van Aperture 1.5. Een ‘managed Aperture library’ is eigenlijk ook niet één groot bestand. Het is een ‘package’, dus een folder met vele subfolders en bestanden die door het OS als één bestand/folder aan de gebruiker wordt gepresenteerd. Net als de meeste applicaties in OS X.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.