5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    milko

iPhoto Library onvindbaar door Time Capsule

Ik heb recentelijk al mijn multimedia bestanden (itunes en iphoto) op time capsule geinstalleerd.
    Nu doet zich telkens wanneer ik mijn mac afkoppel (PowerBook G4) danwel opnieuw opstart het probleem voor dat ie
    de iPhoto Library – wanneer ik iTunes opstart (ivm foto sync Apple TV en iPod Touch) – niet kan vinden. Ik moet dan iedere keer iPhoto weer opstarten, middels Choose library de betr. map selecteren en dan werkt het weer. Hoe kan ik dit euvel verhelpen?

Bijdrager
    Pieterr

Tijdens het opstarten (van iTunes/iPhoto) de ‘Alt’ toets ingedrukt houden. De volgende keer zal iTunes/iPhoto dan meteen op de juiste lokatie zoeken.

Bijdrager
    milko

Dat heb ik gedaan, maar het helpt niet.
    Extra vervelend is dat iTunes hierdoor regelmatig blijft ‘hangen’ (waarna alleen Force Quit nog soelaas biedt).

Een ander probleem is dat iTunes bestanden/nummers regelmatig als niet aanwezig aanmerkt (uitroepteken) terwijl ze er wel degelijk zijn. Bij activatie spelen ze gewoon af (en verdwijnt het uitroepteken).

Ik heb toch de indruk dat Time Capsule (of misschien ethernet hd in het algemeen?) niet goed kan samenwerken met iTunes/iPhoto.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je je “iTunes Library” en “iTunes Music Library.xml” files ook op je netwerk schijf staan?

Bijdrager
    milko

Nee, die staan op de mac. De iPhoto Library staat overigens wel integraal op de netwerkschijf.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.