5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

iphoto library onbereikbaar

Mijn iphoto library staat op een externe HD bij mijn server (mac mini). Ik benader deze library steeds vanaf een andere computer en weet dat de ene afgesloten moet zijn, voor ik vanaf een andere computer kan benaderen. Maar nu lukt het me niet meer de library te openen, van geen van de aanwezige computers, ook niet vanaf de mac mini zelf. Ik krijg dezelfde melding als wanneer ik probeer te benaderen als het geopend is op een andere computer. Alleen, de computers zijn op. de melding is:

Waarschuwing: De bibliotheek van Iphoto is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om er wijzigingen in aan te brengen

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
    Wie weet een betere manier om vanuit een netwerk met meerdere personen met de library te werken? Ik weet wel van delen, maar dan kun je geen wijzigingen aanbrengen. Meerdere tegelijk zou te gek zijn, maar ik begrijp dat dat niet mogelijk is. Of ben ik verkeerd geïnformeerd?

groet,

Jos

Bijdrager
    tarun

Controleer in de Finder met cmd-I wat de rechten zijn op de library:

Bijdrager
    josephusjg

bedankt Tarun. bevoegdheden staan op ‘lezen en schrijven’. Het lijkt me niet dat dat de problemen geeft. Maar bedankt voor de tip.

Bijdrager
    tinus_omt

Het kan ook zijn dat er iets mis is gegaan met de schijf en dat de hele schijf daardoor alleen-lezen is geworden. Dat kun je oplossen door met de Disk Utility een scan uit te voeren en dan eventueel een keer (de server) opnieuw te starten.

Bijdrager
    josephusjg

itunes werkt wel vanaf diezelfde schijf. Ook allerlei documenten geven geen problemen. Maar nu zie ik plotseling dat everyone niet op lezen en schrijven staat maar op no access. Ik nam aan dat ik moest kijken naar de naam waarmee ik mee inlog, maar nu ik everyone ook op lezen en schrijven heb gezet, krijg ik weer toegang. Pfff, valt dat even mee.

Dank voor het meedenken!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.