11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Franko

Iphoto library kopieren naar een Windows systeem.

Ik wil mijn foto’s graag naar een windows systeem kopieren.

het probleem is alleen dat ik geen folder kan overkopieren waar alles in staat. Als ik de Iphoto library open, start Iphoto op.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Bijdrager
    Einzug

Rechtermuisknop> Toon pakketinhoud je kunt dan wel in de map terecht waar alles instaat…

Moderator
    unSOUND

De mapindeling van iPhoto is van binnen een labyrint, en daarin graven heeft ook nog eens de nodige risico’s. Eén foute muisklik en de library is corrupt…

iPhot heeft zelf geen echte exporteer-optie voor grote hoeveelheden foto’s. Aperture heeft dat wel, en kan iPhoto libraries openen. Wat je dus kunt doen, is de gratis Trial van Aperture installeren en die alles laten exporteren naar een mooie mappen-indeling met daarin alle gebeurtenissen.

Bijdrager
    Franko

Als ik hem via aperture wil exporteren blijft hij hem exporteren als iphoto library .. dus niet als losse mappen.

Moderator
    unSOUND

Je moet in Aperture naar “Photos” gaan, daar alles selecteren, en dan kiezen voor “File > Export > Export Masters”. Dan krijg je een venster met opties, en daar moet je dan zorgen dat je bij “Subfolder format” kiest voor “Project name”, dan krijg je keurig een map voor elke gebeurtenis.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    unSOUND op 12 februari 2012

iPhot heeft zelf geen echte exporteer-optie voor grote hoeveelheden foto\’s.

Ik kan in iPhoto ’09 (ik heb ’11 niet) meerdere gebeurtenissen selecteren, dan klikken op Archief -> Exporteer… -> Bestandsexport en opties kiezen om alle foto’s in één keer te exporteren.

Bijdrager
    Franko

Werkte prima! Dank u!

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 12 februari 2012

…iPhoto heeft zelf geen echte exporteer-optie voor grote hoeveelheden foto’s….

Ja, die snapte ik ook even niet.

Het is zelfs een behoorlijk uitgebreide exportfunctie, die d.m.v. plugins nòg uitgebreider kan worden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Franko op 14 februari 2012

Werkte prima! Dank u!

Welke van de aangedragen oplossingen? Als je dat even duidelijk maakt hebben eventuele toekomstige lezers van deze thread er meer aan dan nu:)

Bijdrager
    olfpouw

Ik wil mijn foto’s die ik nu op de Mac heb staan gaan bewerken op een Windows Computer. Ik gebruik nu iPhoto en heb hier de foto’s in mapjes gezet (b.v. foto DC15633 staat in de map met de naam Vakantie Oostenrijk 2012) . De foto’s hebben nog de originele naam (lettertje, nummer) zoals die in de fotocamera zijn aangemaakt. Ik heb in iPhoto fotomappen aangemaakt met een zelf bedachte naam. Hoe krijg ik het voor elkaar de inhoud van de masters te kopiëren naar een externe schijf zonder dat dit ten koste gaat van de structuur. Ik heb al geprobeerd om de foto’s te exporteren maar dan gaan de map namen niet mee.

Alvast bedankt voor de reactie !
    Olf

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De enige manier die ik weet om dit te doen, is elke gebeurtenis afzonderlijk te exporteren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.