5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gastje01

iPhoto Library herstellen

Ik zit met het volgende probleem (eigenlijk mijn vader, maar ik geloof dat hij verwacht dat ik het oplos). Op de iMac van mijn vader liep plots iPhoto vast, opnieuw gestart en er leek niks aan de hand. Dit kwam zo vaak voor dat ik besloten heb iPhoto opnieuw te installeren. Ook dit ging enige tijd goed, er zijn een hoop foto’s toegevoegd en een beetje bewerkt. Tot er een moment kwam dat iPhoto niks meer deed. Hij start wel op, laat laat geen enkele foto zien maar slechts een draaiend rondje. Ik heb toen al een reserve kopie van de library naar een externe schijf gemaakt, en heb daarna een poging gedaan te herstellen door cmd + option in de houden en alles te selecteren. Dit haalde niets uit. Bevoegdheden gecontroleerd (in orde) en een 2e poging gedaan. Niets lijkt tot nu toe te werken. Iemand nog ideeën?

Ik heb een kopie op mijn eigen iMac om mee te experimenteren, duurt alleen nogal lang, de library was rond de 50 GB. Ik zou alle foto’s uit kunnen gaan zoeken, dus in die zin zijn ze fysiek niet verloren, maar alle albums en gebeurtenissen die aangemaakt zijn wel. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Moderator
    unSOUND

Ik zou zelf de laatste gebeurtenissen exporteren en wissen, en dan opnieuw importeren. De kans dat het probleem zich daar bevindt is immers groot.

Staat er toevallig geen foutmelding in de Console ?

Bijdrager
    Gastje01

Hij laat uberhaupt geen enkele gebeurtenis meer zien, dus er is niks meer te exporteren, het wissen is al voor me gedaan. Console geeft op mijn iMac geen enkele melding. Na het laden krijg ik gewoon een lege iPhoto voor m’n neus. Vind het vooral vreemd dat ie niks doet, 50 Gb zou ie even over na moeten denken lijkt me zo.

(het lijkt er trouwens op dat ik voor al mijn apple-gerelateerde problemen je net zo goed een PM kan sturen :sarcastic: Je hulp wordt zeer gewaardeerd!)

Moderator
    unSOUND
    Gastje01 op 05 april 2011

Vind het vooral vreemd dat ie niks doet, 50 Gb zou ie even over na moeten denken lijkt me zo.

iPhoto zit gelukkig wel wat slimmer in elkaar, anders zou iedereen een trage machine hebben met het megapixel-geweld van tegenwoordig. iPhoto hoeft alleen de index maar te openen, de bestanden zelf laadt hij pas zodra je een foto dubbelklikt.

Bijdrager
    Gastje01

Dit geeft de Console wanneer ik iPhoto start. Er staat een diagnostisch rapport gebruiker, maar die kan ik hier niet uploaden vanwege de lengte.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.