5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnsnoek

iPhoto library gebruiken op iPhone

Hallo allen,

Al mijn foto’s die ik maak met mijn iPhone deel ik netjes in, in iPhoto op OsX. Dit doe ik vaak via Photostream. Werkt perfect, absoluut geen klachten over. Het enige probleem is alleen dat ik de foto’s ook graag wil kunnen benaderen op mijn iPhone zonder al te veel gedoe zoals doorsturen, apparte mirror backups maken of weet ik niet wat.

Ik dacht dat de meest handige oplossing hiervoor een automatische backup van de iPhoto library is naar iets als Dropbox.
    Nu heb ik een Copy account aangemaakt, wat je gratis 15 gb online opslag geeft en even goed werkt als Dropbox.
    Echter werkt het met Copy helaas niet zo dat ik direct mijn foto’s terug kan zien in de albums zoals ze ingedeeld zijn, maar enkel het bestand iPhoto library te zien krijg.

Na wat online speurwerk, kwam ik een alternatief tegen wat Loom heet. Deze kan wel wat ik zou willen, maar heeft slechts 5 gb gratis waarna je voor extra ruimte minimaal 4,99 per maand moet betalen. Nu is dit niet veel, maar voor enkel wat foto sharing zonde van het geld.

Nu heb ik wel een Netgear NAS draaien in huis, welke uiteraard ook extern benaderbaar kan zijn, maar zie hier niet direct een goede oplossing voor.

Wie o wie weet voor mij de juiste oplossing, om gewoon simpel mijn foto’tjes te kunnen bekijken overal ter wereld (mits internetverbinding) in de gemaakte albums wat ook liefst gratis is, of waar ik gebruik kan maken van de middelen die ik heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp en ideeën.

Bijdrager
    tarun

Op je iPhone kan je naar Photostream gaan door naar de app Foto’s te gaan, onderin klikken op “Gedeeld” en daar de gewenste map te openen.

Bijdrager
    BoniMacX

Met de gratis Plex app blader je vanop je iPhone in iPhoto op je Mac met OSX. Is dat niet iets?

Bijdrager
    eugy

Plex werkt super. Het duurt alleen een halve seconde om een foto te laden. De plexapp is alleen niet gratis. Kost je rond de €5,- en is dit zeker waard.

Bijdrager
    martijnsnoek

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. De plexapp wist ik niet van dat deze de mogelijkheid had. De grote vraag is alleen zou dit ook werken vanaf een NAS? of is hier echt fysiek OSX met iPhoto geinstalleerd en draaiende voor nodig. Ik vermoed het laatste.

Als het wel vanaf een NAS zou kunnen (waar ik dus enkel de iphoto library op neer zet) dan zou dit de ideale oplossing zijn.
    Zo niet dan zal ik toch voor de Loom optie gaan, want deze bied namelijk echt alles wat ik zoek, alleen kost het maandelijks geld.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.