4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sjakiesjaak

Iphoto Library delen

Hallo allemaal,

Ik heb op mijn iMac 2 accounts ingesteld. 1 voor mijn vrouw 1 voor mij. Ik heb alles naar wens ingesteld. D.w.z. mijn vrouw heeft, net zoals ik, haar eigen e-mail, agenda, idock etc etc.

Er zijn twee zaken die we wel willen delen:
    1. onze muziekbibliotheek via iTunes. Deze staat op een externe schijf die aan de airport extreme is gekoppeld. Dit werkt uitstekend. Wanneer ik iets toevoeg wordt dit in de bibliotheek bijgewerkt en kan mijn vrouw deze muziek ook vinden en afspelen (niet meer dan logisch).
    2. Onze fotobibliotheek oftewel iPhotobibliotheek. Deze heb ik gedeeld en werkt ook naar behoren. Echter de foto’s die ik na het delen van de bibliotheek heb toegevoegd zijn niet toegankelijk voor mijn vrouw. Ze ziet de miniaturen wel maar als ze deze foto’s wil bekijken komt er een groot uitroepteken tevoorschijn. M.a.w. hiervoor heeft ze de rechten niet. Ik heb geprobeerd om de rechten van de bibliotheek (en onderliggende map Masters) met de functie “inclusief ingesloten onderdelen” opnieuw toe te kennen aan mijn vrouw. Dit lukt helaas niet want ik krijg een foutmelding.

Nu lees ik op de Apple site dat het delen van een iphoto bibliotheek mogelijk is via een externe schijf of aparte partitie maar ik vind dit nogal omslachtig en het lijkt me ook dat dit gewoon moet kunnen. De wens om een dergelijke bibliotheek te delen lijkt mij een vaak voor te komen situatie in een gezin met meerdere accounts.

Helaas heb ik nog geen manier gevonden om dit te doen. Wie kan mij helpen!

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    iMad

Je kan iPhoto delen via de voorkeuren van iPhoto.
    Als beide gebruikers zijn ingelogd dan kan je de andere iPhoto zien en eventueel foto’s naar jouw iPhoto slepen.

Bijdrager
    Lapdog

Op je HD van je Imac staat in de gebruikers directory een map gedeeld. Zet de iphoto library daar in. Als dit is gelukt start je op ieder account met alt toets ingedrukt iphoto op en selecteer de betreffende library. Op deze manier werkt het wel. Let wel als een van de accounts de library heeft geopend kan je met het andere account er niet in betreffende iphoto library dan zal een van de accounts eerst iPhoto moeten afsluiten. Succes.

Bijdrager
    sjakiesjaak

@ lapdog: bedankt ik zal het gelijk gaan proberen.

@ imad: in de situatie die jij aangeeft wordt de library van mij en mijn vrouw gedeeld. Maw we hebben allebei een library in plaats van 1 gezamelijk. Dit is niet onze bedoeling. Of begrijp ik het niet goed?

Beide bedankt voor jullie reacties!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.