6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ariepaul

iphoto laadt foto's niet meer in

Ouch, mijn 117 Gb fotobestand wordt niet meer ingelezen door iPhoto:-(

Als ik iPhoto opstart krijg ik het eerste opstartscherm dat mij uitnodigt foto’s toe te voegen. Het bestaande fotobestand, dat wel in de map pictures staat, laadt hij echter niet meer in.

Wat kan er aan de hand zijn????

Bijdrager
    1984

Start iPhoto eens op met ctrl alt cmd ingedrukt, vervolgens kies open , er verschijnt een venster met mogelijkheden om iPhoto opnieuw op te bouwen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Moet je deze niet hebben? Opstarten met alt toets.
    (Want ik dacht dat je een bibliotheek alleen op kon bouwen als hij eerst gevonden is en dat lijkt hier het probleem te zijn)

Je kunt eerst ook even de voorkeuren van iPhoto wissen want dat zou wel eens corrupt kunnen zijn. Die staan in je thuismap / bibliotheek / preferences / com.apple.iPhoto.plist

Bijdrager
    ariepaul

Bedankt mensen,

Ik heb de eerste optie momenteel draaiend. Maar al ruim een uur geeft iPhoto aan dat de database 100% hersteld is en het voormalige strandballetje blijft maar draaien. Ik wacht nog een half uurtje en dan zal ik de tweede optie eens uitproberen. Ik houd jullie op de hoogte. Hoop dat het lukt!

Bijdrager
    ariepaul

Ik heb ctrl alt cmd opgestart en gekozen voor de opbouw van de kleine miniaturen. Na ruim een uur zie ik dat de foto’s en gebeurtenissen er weer zijn, maar de miniaturen zijn niet opgebouwd. Duizenden foto’s hebben nog dezelfde foto (van een station) als miniatuur ipv een verkleinde weergave van de foto zelf. Goed, dat is weer een ander probleem. Ik heb in ieder geval weer toegang tot de database:-)

Bijdrager
    1984

Dus je hebt voor de eerste optie gekozen (waarbij in het screenshot een vinkje staat)…?
    Ik denk dat je de volgende moet hebben nu.

Achja , het is eigenlijk alt cmd i.p.v. ctrl alt cmd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.