4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Peach

iPhoto killed my pictures?

Dag beste vrienden,

Ik heb sinds enkele weken last van een nieuw fenomeen, laten we het “spoken” noemen. Als ik bij (ongeveer 25% van m’n iPhoto lib) een foto wil bewerken (dubbelklikken), krijg ik een wit scherm in iPhoto(gevolgd door een crash van iPhoto). Als ik een andere achtergrond wil kiezen, zie ik bij m’n iPhoto albums (in dat scherm bij voorkeuren) ook gewoon witte vierkantjes ipv van foto’s. Ook in andere apps is m’n hele iPhoto lib onbruikbaar geworden (toch zeker die ‘foute’ foto’s), zoals Pages of iChat. Ook daar zie ik de witte vierkantjes
    Op zich is dat niet zo erg, want ik had (voor dit probleem) m’n hele iPhoto lib nog gebackupped op een externe hd. Dus heb ik gisteren m’n bespookte iPhoto lib eraf gegooid, maar .. de nieuwe lib is ook aangetast!!
    Niet alleen ben ik dus nu een 1000tal foto’s kwijt (via via zal ik ze wel grotendeels recuperen), maar hoe of wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik morgen weer geen ‘spoken’ zie?

Wel opmerkelijk is dat in het gewone browserscherm van iPhoto de foto’s wél goed worden weergegeven (en je kan die browser resizen naar zeer groot en die foto’s blijven zeer gedetailleerd! It all goes down eens je bewerken kiest …

Schijfhulp al enkele keren laten lopen
    iPhoto ’04

Iemand gekend met het fenomeen? is er een oplossing voor?
    Elke hulp wordt dankbaar aangenomen:)

Grtz Peach
    ps: ’t lijkt wel soms of er nog dagelijks ‘kapotte’ foto’s bijkomen..

Bijdrager
    ziggy

De database van iPhoto is waarschijnlijk corrupt. Even opnieuw opbouwen door iPhoto op te starten en de Apple- en Alt-toets tegelijkertijd ingedrukt te houden.

Bijdrager
    robertkat

Kan je via je finder nog wel de goede foto’s terug vinden?

Bijdrager
    Peach

via finder vind ik ze niet
    Heb daarnet al m’n foto’s geëxporteerd naar een map.. (en wou ze dan opnieuw importeren), maar hij importeert de fouten gewoon mee!!

Iemand die me nog kan helpen.. iets om ze te redden? :cry:

Grtz Peach

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.