5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ElTollo1978

iPhoto & iTunes op 1 Mac en dan delen?

iPhoto & iTunes op 1 Mac en dan delen (zodat mijn vriendin en ik allebei dezelfde muziek/video’s & foto’s hebben), dat is wat ik wil…

Dat kan, dat weet ik, het staat o.a. hier beschreven: http://www.onemorething.nl/community/topic/itunes-en-iphoto-delen-en-door-meerdere-gebruikers-laten-bewerken/

Dit is echter al weer info van een paar jaar geleden, is er inmiddels geen makkelijkere/betere manier om dit te doen?

Er zit nl. ook deze (http://hints.macworld.com/article.php?story=20090219133314985) stap in, en ik vind dat een behoorlijk gekl##t eigenlijk:-? en zeker niet ‘Apple-achtig’.

Iemand tips/trucks hoe dit makkelijker/beter/anders te realiseren is?

Bijdrager
    Ir.Bob

Er is een andere oplossing, dat is alles op een externe harde schijf zetten. Wil je geen externe schijf dan is de omschrijving daar nog steeds de beste.

Trouwens dat niet ‘Apple-achtig’ is maar hoe je er tegenaan kijkt. Apple gat er altijd prat op dat OS X een UNIX systeem is. Nou die UNIX-fundering die buit je hier juist uit.

Bijdrager
    ElTollo1978

Externe HD is idd geen optie, dan maar op die UNIX-manier idd… Bedankt voor je reactie, nu weet ik dat ik mij er gewoon ff bij neer moet leggen.:wink:

Bijdrager
    Remko

Hoi,

Ik ben ook druk aan het zoeken naar een goede (makkelijke)
    manier om de iTune bibilio te delen met de verschillende gebruikers op 1 iMac.
    Dat tikken in de terminal lijk mij niet echt nodig.
    Sorry dat ik niets toevoeg aan dit draaitje
    Maar ik volg het met intresse….

Bijdrager
    ElTollo1978

De solution hiervoor was dus: http://www.onemorething.nl/community/topic/itunes-en-iphoto-delen-en-door-meerdere-gebruikers-laten-bewerken/

Waarbij ik een groep ‘Gedeeld’ maak en dan verder in de Terminal ga:
    – cd /Users/Shared
    – mkdir iPhoto
    – sudo chown martijnvantol:Gedeeld iPhoto
    – sudo chmod 770 iPhoto
    – sudo chmod +a “group:Gedeeld allow delete,readattr,writeattr,readextattr,writeextattr,list,search,add_file,add_subdirectory,delete_child,file_inherit,directory_inherit” iPhoto

en daarna

– cd /Users/Shared
    – mkdir iTunes
    – sudo chown martijnvantol:Gedeeld iTunes
    – sudo chmod 770 iTunes
    – sudo chmod +a “group:Gedeeld allow delete,readattr,writeattr,readextattr,writeextattr,list,search,add_file,add_subdirectory,delete_child,file_inherit,directory_inherit” iTunes

en ten slotte: iPhoto-bieb en iTunes-bestanden (alle mappen) niet verplaatsen maar KOPIËREN en daarna voor alle gebruikers iTunes openen met alt (Mac) of shift (Windows) ingedrukt houden zodat je de optie ‘Bibliotheek kiezen’ krijgt bij het openen. Ook iPhoto openen met de Option-toets (alt dus voor de Mac) en dan de nieuwe plek van deze bibliotheek kiezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.