5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sonnyjan

iPhoto importeert foto's dubbel (opgelost)

Raar, maar ik zie dit probleem niet eerder genoemd dus leg ik het maar voor aan de experts.

Omdat ik problemen had met iPhoto (spinning wheel blokkeerde alles) en door allerlei gerommel met nieuwe accounts – een berg dubbele foto’s had op mijn MacBookPro (met iPhoto ’11) – besloot ik rigoureus alle afbeeldingen van de HD te verwijderen.

Dit, omdat ik toch nagenoeg alle foto’s ook op mijn pc HD heb staan en de bibliotheek weer schoon wil opbouwen.

Nu maakte ik een (test-) import (draadloos via het netwerk) vanaf pc naar iPhoto en zie, dat de geïmporteerde 10 afbeeldingen er meteen 20- worden op de MAC!

Als ik daarna de foto’s ga bewerken en er 6 weggooi (van de 10) staan er zo maar 29 afbeeldingen op de MAC (het lijkt wel wiskunde).

Ja – zo heb ik meteen dus weer een enorme vervuiling met dubbele bestanden.

Snapt iemand wat hier aan de hand is?

Hoop, dat iemand me kan/wil helpen

Bijdrager
    nookie

Al die afbeeldingen, staan die in de map iPhoto library? (Een map waar je sowieso niet in moet kijken…)
    Dat kan dan wel kloppen, dan zijn thumbs, oude versies etc. etc.

Bijdrager
    MacAanZee

ik heb nog nooit dubbele bestanden in mijn iPhoto gezien, moet er ook niet aan denken, want ik heb bijna 20.000 foto’s. Nooit gehoord van thumbnails of oude versies die ook in de library staan. Lijkt me niet normaal

Bijdrager
    sonnyjan

Hoi MacAanZee. Maak maar eens een slimme map met als optie “bevat afbeeldingen” Je weet niet wat je ziet…

:lol:

Bijdrager
    Jaydude

Waarom staat er (opgelost) boven deze thread? Ik zie de oplossing hier niet tussen staan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.